2022 MG7 sahnede; işte “uygun fiyatlı Audi A5” için öne çıkanlar

18 Ağustos 2022 14:30

İlk detaylarıyla büyük ilgi toplayan 2022 MG7, markanın premium niteliklerle harmanladığı yeni serinin ilk üyesi olacak.

“Cyberster” projesiyle, geçmişte yakaladığı Roadster başarısını günümüz dünyasına taşımaya hazırlanan MG, Çin merkezli SAIC Grubu’na dahil olmasının ardından son birkaç yılda adından sıkça söz ettiriyor. Türkiye’de de yavaş yavaş daha fazla görmeye başladığımız İngiliz markanın ürün gamındaki genişleme de yeni dönemdeki oluşum süreci sebebiyle devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde sizlerle ilk resmi detaylarını paylaştığımız 2022 MG7, bugün itibarıyla tüm parçaları üzerinden tanıtıldı. Fastback tasarım çizgileri ve premiumlara göz kırpan dinamikleriyle ilk andan itibaren “uygun fiyatlı Audi A5” olarak konuşulmaya başlanan model, gördüğümüz kadarıyla kokpit nitelikleriyle de bunu destekleyecek. Çin odaklı satışa sunulacak olan aile, MG’nin bölgedeki ürün gamının da zirvesinde oturacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 MG7 yeni serinin ilk üyesi olacak

MG’nin “Black Label Series” olarak isimlendirdiği premium odaklı ürün gamının da ilk üyesi olarak sahneye çıkarılan otomobil, isim olarak ilk kez sokaklarda göreceğimiz bir rozeti taşınıyor. 2007 ile 2013 yılları arasında üretilen model gamının ardından bir anlamda bu aracın ikinci nesliyle karşılaşacağımızı da söyleyebiliriz. 4.884 milimetre uzunluk, 1.889 milimetre genişlik ve 1.447 milimetre yükseklik değerlerin sahip olan yeni MG7’nin referans alındığı A5’den nispeten daha büyük olduğunu söylemek mümkün. Aracın dış bölümünde dikkat çeken tasarım çizgilerinin kokpit tarafındaki tamamlayıcıları ise modern donanımlar olacak. Tek bir çerçeve içerisinde 33 inçlik ebatla gelen dijital sürücü ve multimedya ekranı, burada dikkat çekiyor. Otomobilin orta konsolundaki vites tasarımı da premium araçlara atıfta bulunan çizgilerde.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni MG7’nin kaputunun altında ise ilk aşamada sadece benzinli motorlar satışa sunulacak. Giriş seviyesinde konumlanan 1,5 litrelik motor, 185 PS güç ve 300 Nm tork değerleriyle geliyor. Bu versiyonda standart olarak 7 kademeli çift kavrama şanzıman, gücü ön tekerlekten yere aktarıyor. İkinci seçenek ise 2.0 litrelik turbo benzinli makine. 257 PS güç ve 405 Nm tork değerlerinin sunulduğu bu motorda 9 kademeli ZF şanzıman standart. MG7’de elektronik süspansiyon sistemi ve sınırlı kaymalı diferansiyel gibi altyapı elemanlarına yer verilmesi de sürüş deneyimi açısından çok ciddi silah niteliğinde. Önümüzdeki yıl içerisinde şarj edilebilir hibrit motorlu bir versiyonu da planlanan MG7’nin Avrupa pazarına gelip gelmeyeceği ise şimdilik net değil. Aracın fiyatları da yılın son çeyreğine doğru açıklanacak.
Paylaş