Ocak ayıyla birlikte Türkiye’ye giriş yapacak olan 2022 Nissan Qashqai için satışlar öncesinde son gelişmeler ve öne çıkanlar bir arada.
2021 yılının önemli lansmanlarından birinin aktörü olan üçüncü nesil Qashqai ile tanışmamızın üzerinden neredeyse bir yıl geçti. Geçtiğimiz yılın şubat ayınla lanse edilen yeni modelin Türkiye’ye geliş süreci ise gecikmeli başlıyor. Çip krizinin yanında iç pazarda yaşanan ekonomik bilinmezlikler sebebiyle 2021’in son çeyreğinde beklenen satışların günümüze kadar uzanan aile, ocak ayı itibarıyla nihayet pazara giriş yapacak. Bizim de katılım sağlayacağımız özel bir etkinlik kapsamında Türkiye lansmanı gerçekleştirilecek olan 2022 Nissan Qashqai ailesinin bu organizasyonu öncesinde bilinmesi gereken parçaları tekrar bir araya getirmekte fayda var.
Artık üçüncü nesliyle yollarda olan Qashqai’nin karşısında artık çok daha ciddi rakipler var. Özellikle Peugeot’nun 3008 ile birlikte yakaladığı başarıyla öne çıktığı segmentte, yeni Tucson ile birlikte Hyundai’nin iddiasını bir kademe artırdığına şahit oluyoruz. Tüm bu parçaları bir araya getirdiğimizde Qashqai’yi hiç olmadığı kadar zorlu bir sınav bekliyor. Modelle ilgili en son gelişmeler arasında güvenlik tarafındaki başarısı dikkat çekiyor. Euro NCAP testlerinde segmentinin en güvenli otomobili rozetini takan Qashqai, bu yönüyle potansiyel alıcıların beklentilerini fazlasıyla karşılayacak gibi görünüyor.
Nissan’ın elektrikli modeli Ariya’dan diğer modellerine yansıttığı yeni karakteristik yüz sayesinde Qashqai’nin çok daha dikkat çeken bir model haline geldiğine şahit oluyoruz. Nissan’ın eski modellerinde de aynı isimle kullandığı “V Motion” ızgara yapısı git gide ön bölüme daha hakim bir yapıya bürünüyor. Yeni Juke’da da gördüğümüz bu değişimle birlikte Qashqai’nin de daha heybetli bir görünüm ortaya koyması amaçlanmış durumda. Büyüyen bu ızgara yapısına slim-LED formda tasarlanan yeni gündüz farları eşlik ediyor. Tüm bu parçalarla birlikte ön tampon da yeni yüzü tamamlayacak şekilde bambaşka bir çizgide şemaya entegre ediyor.
Qashqai’nin ebatsal olarak da önceki nesline göre 35 milimetre daha uzun, 25 milimetre daha yüksek ve 32 milimetre daha geniş olması da altı çizilmesi gerekenler arasında. Aks mesafesi de 20 milimetre artırılan araç, bu sayede özellikle arka diz ve baş mesafesinde çok daha tatminkar olurken, bagaj hacminde de 50 litrelik iyileşmeyi beraberinde getiriyor. Geçtiğimiz süreçte test konuğu olarak da aldığımız ikinci nesil Qashqai’nin en çok eleştirilen noktalarının başında şüphesiz multimedya sistemi geliyordu.
Yeni Qashqai’nin merak edilen noktalarından birisi de şüphesiz motor seçenekleri ki bu noktada bizleri oldukça zengin bir yelpaze bekliyor olacak. Geçtiğimiz nesilden de tanıdığımız 1,3 litrelik turbo benzinli motor artık elektrik desteğiyle birlikte hibrit deneyim sunacak. 12V başlangıç jeneratörü temelli bu sistem emisyon değerlerini daha aşağıda konumlandırmasının yanında yakıt ekonomisine de fayda sağlıyor. Bu kombinasyonla birlikte motor 140 ve 160 beygirlik güçlerle geliyor. Tork bazında ise değerin 270 Nm olduğunu görüyoruz. 6 kademeli manuel şanzıman giriş seviyesinde gelirken yeni X-Tronic şanzıman 160 beygirle geliyor. Motor ayağının bir üst noktasında ise markanın E-Power olarak isimlendirdiği tam elektrik deneyimi sunan seçenek geliyor. 1,5 litrelik benzinli motorun merkezinde olan bu seçenek yaklaşık 190 beygirlik güç sunabilecek niteliklerde.
Lansmanla birlikte merakla beklenen Türkiye fiyatlarını da öğreneceğimiz yeni Qashqai’nin Almanya’da 27.000 euro civarında başlangıç fiyatı bulunuyor. Versiyonlara göre değişmekle birlikte 46 bin euroya kadar yükselebilen bu yurt dışı fiyatları ışığında, Türkiye fiyatlarının da çok fazla uygun olmayacağını söyleyebiliriz. Lansman etkinliğiyle birlikte sizlerle ilk deneyimlerimizi de ön inceleme üzerinden paylaşacağımız yeni Qashqai ailesiyle ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.