Eylül ayıyla birlikte somut bir etkinlikle perde arkasına kalan tüm özellikleri açıklanacak olan 2022 Opel Astra için netleşen detayları hatırlama vakti.
Geçtiğimiz temmuz ayında Opel’in resmi kanalları üzerinden duyurusunu gerçekleştirdiği 2022 Opel Astra, rekabetin hiç olmadığı kadar yoğun hissedildiği segmentinin en iddialı otomobillerinden birisi haline geldi. Grup içerisindeki kuzeni Peugeot 308’in geçirdiği evrimle büyük ses getirdiği bu yarışta payını artırmak isteyen Astra, 30 yıllık bir macerayı da 2021 itibarıyla geride bırakacak. Opel cephesi de önemli geliştirmelerle asfalta indireceği altıncı nesil için 1 Eylül’de fiziki bir lansman düzenlemeye hazırlanıyor. Bu lansmanda fiyatlarla birlikte, yeni modelle ilgili geriye kalan tüm donanım detaylarını öğrenmeyi bekliyoruz. Etkinlik için geri sayım sürerken, yeni Astra’nın günümüz itibarıyla resmileşen özelliklerini tekrar bir hatırlamakta fayda var.
Altıncı nesil Astra’da da 1,2 litrelik üç silindirli benzinli motor ve dizel ünitenin yanında iki farklı hibrit versiyonu pazarlara sunulacak. Tamamında 1,6 litrelik benzinli motorun konumlandırıldığı bu versiyonlar 180 ve 225 beygirlik güç değerleriyle ayrışıyor. Saf elektrikli sürüş modlarıyla şehir içerisinde kullanıcılara elektrikli otomobil kullanmaya deneyimini de yaşatabilen bu versiyonlarda 50 kilometrelik menzil değeri vadediliyor. 1,2 litrelik PureTech motorun 110 ve 130 beygirlik iki seçenekle tercih edilebileceğini de belirtmeden geçmeyelim. Şanzıman ayağında ise 6 ileri manuel ile 8 ileri otomatik listlerde olacak.
Altıncı nesille birlikte Opel’in artık tüm modellerinde yer vereceği iç yaşam alanı da Astra’da karşımıza çıkıyor. Kısa süre önce test konuğumuz olan yeni nesil Mokka’da deneyimleme şansına eriştiğimiz “Pure Panel” sistemi, tamamı dijital geniş çaplı bir kokpiti standart olarak sunuyor. Ailenin giriş seviyesindeki versiyonlarından itibaren standart olarak gelen ve üst paketlerde ebatları büyüyen bu ekranlar toplamda 20 inçi geçen bir çerçevede kullanıcılara sunulacak. Tamamen değilen direksiyon, opsiyonel olarak gelen baş üstü ekran ve vites topuzunun yerini alan seçici de yine tasarımdaki kilit elemanlar arasında yer bulacak.
Opel’in PSA çatısı altına girdiği andan itibaren yararlanmaya başladığı altyapının esintilerini yeni Astra’da da görüyoruz. Değişimiyle ses getiren kuzeni Peugeot 308’de olduğu gibi EMP2 platformu üzerine geliştirilen model bu sayede hafiflik ve rijitlik gibi bölümlerde de önceki nesli geride bırakacak bir üst katmana geçiş yapıyor. EMP2 ile birlikte teknolojik asistan desteklerinde de silahların güçlendirildiği bir tablo bizi bekliyor.