2022 Range Rover ailesinin şarj edilebilir hibrit üyeleri için yurt dışı fiyatları açıklandı

27 Ocak 2022 15:52

2022 Range Rover PHEV ailesi, tanıtım sürecinde açıklanan rakamlardaki beklentileri olumlu yönde aşarak dikkatleri üzerine çekecek.

Geçtiğimiz ekim ayında düzenlenen küresel lansmanıyla birlikte tanışma fırsatına eriştiğimiz 2022 Range Rover için versiyon ve fiyat detayları kademeli olarak belirtmeye devam ediyor. İlk aşamada dizel motor kombinasyonlarıyla detaylanan listelerin merakla beklenen şarj edilebilir hibrit seçeneği de yeni yılla birlikte kendisine yer bulacak. Birleşik Krallık merkezli olarak duyurulan fiyatlara baktığımızda P440e’nin yer aldığı başlangıç versiyonu için 103.485 sterlinlik fiyat bizi karşılıyor. SE, HSE ve Autobiography donanımlarıyla kombin edilebilecek 2022 Range Rover ikinci paketi ise P510e olacak.

2022 Range Rover PHEV teknik özellikleri

Şarj edilebilir hibrit ailenin giriş seviyesi olan P440e’nin kaputunun altında 3.0 litrelik turbo altı silindir motor standart olarak geliyor. Elektrik tarafında ise 105 kW’lık (yaklaşık 140 beygir) motor ve 38,2 kWh’lik batarya oluşturmakta. Tüm parçaların bir ara gelmesiyle birlikte 440 beygirlik güç ve 620 Nm’lik tork değelerinin son kullanıcıya ulaştığını görüyoruz. P510e paketi ise aynı motorun 510 beygirlik güç ve 700 Nm gibi performans olarak biraz daha iyileştirilmiş değerlerini barındırıyor. P510e’nin sadece kısa aks mesafeli gövde tipiyle alınabildiğini de bu noktada belirtmekte fayda var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tanıtımlarıyla birlikte versiyonların verimlilik rakamları da öne çıkartılmıştı. Güçlü elektrik desteği sayesinde saf elektrikli sürüş modunda 100 kilometreyi aşabilen bir menzil değerinin hibrit versiyonlarda yakalanabildiğini görüyoruz. Marka tarafından gerçekçi günlük kullanım verilerinde 86 kilometrelik menzilin yakalanabildiğin de altı çiziliyor. İlk tanıtımda lanse edilen 100 kilometrelik menzil değerinin beklenenin üzerine çıkabildiğinin görüşmesi, karbon salınım verilerini de olumlu yönde etkilemiş görünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlk aşamada kilometrede 30 gram olarak verilen emisyon oranı, 18 gram olarak güncellenmiş durumda. Şehir içi kullanım odağında kullanıcıların yüzde 75’lik ihtiyacının elektrikli olarak karşılanabildiğini ifade eden yetkililer, elde edilen bu verilerden şimdilik fazlasıyla memnun. Araçlarda konumlandırılan 38,2 kWh’lik bataryanın 50 kW’lık hızlı şarj noktasından 1 saatten kısa sürede yüzde 0’dan yüzde 80 doluluk seviyesine getirilebiliyor olması da, bu noktadaki önemli destekler arasında. Yeni nesil Range Rover ailesiyle ilgili detaylı özelliklere haberimizden ulaşabilirsiniz.

Video

Paylaş