2022 Range Rover tanıtıldı; yeni nesille birlikte gelen önemli detaylara yakından bakın [Video]

26 Ekim 2021 23:24

Beraberinde beşinci jenerasyonu getiren 2022 Range Rover, tamamen yeni altyapıyla birlikte saf elektrikli versiyonun kapılarını da aralıyor.

Geride bıraktığımız 50 yıl içerisinde sınıfının limitlerini aşarak otomotiv dünyasında bir sembol haline gelen Range Rover için yeni bir jenerasyona geçiş vakti geldi. Bu süreç içerisinde arkasında dört nesil bırakan ikonik isim, dakikalar önce düzenlenen küresel lansman etkinliğiyle birlikte karşımıza çıkıyor. Geçtiğimiz hafta içerisinde sızdırılan görselleriyle birlikte arka bölümündeki radikal değişimlerini görme şansına eriştiğimiz 2022 Range Rover, resmi tanıtımıyla birlikte beklentileri yanıltmayan karakteriyle yollara çıkmaya hazır konumda. Markanın Velar ile başlayan yeni tasarım felsefesini başarılı şekilde yansıtan beşinci jenerasyon, altyapı olarak MLA-Flex üzerine inşa ediliyor. Bu altyapıyla birlikte Range Rover için ilk kez tamamen elektrikli versiyonun da kapıları aralanmış olacak.

2022 Range Rover motor seçenekleri

Yeni Range Rover ile birlikte en merak edilen dinamiklerin başında şüphesiz motor seçenekleri geliyordu. İlk kez kullanılan MLA-Flex mimarisinin de etkisiyle dikkat toplayan kaputun altında bizleri oldukça zengin seçenekler bekliyor. Altı ve sekiz silindirli motorların çevresin şekillenen ürün gamında mild-hybrid ve şarj edilebilir hibrit kombinasyonları güncel dünyanın içerisinde bulunduğu dinamiklere karşılık vermekten sorumlu olacak. Ailenin giriş seviyesinde 3.0 litrelik altı silindirli motor konumlanıyor. Benzinli-mild hybrid ve dizel olarak gelen bu makinenin 395 beygirlik güç ve 550 Nm tork değerleriyle öne çıktığını görüyoruz. Aracın giriş seviyesindeki benzinli ile bile 6 saniyenin altında 0’dan 100’e erişebiliyor olması dikkat çekici. Dizel tarafındaki motorlar ise 296 beygir ve 345 beygirlik iki seçenekle geliyor. 650 Nm’lik tork üreten altı silindirli dizel motorla birlikte yeni Range Rover 0’dan 100’e 6,5 saniyede erişebiliyor.


Şarj edilebilir hibrit motorlarla birlikte özellikle şehir içerisinde gayet başarılı saf elektrikli sürüş menzilleri öne çıkıyor. Fabrika verisi test koşullarında 100 kilometrelik menzilin yakalanabildiği bu versiyonlar için gerçek kullanım dinamiklerinde 80 kilometrenin garanti ediliyor olması hiç fena sayılmaz. P440e ve P510e olarak isimlendirilen şarj edilebilir hibrit versiyonlarda da 3.0 litrelik V6 benzinli motor standart olarak geliyor. Araçların elektrik ayağını ise 105 kW’lık motor ve 38,2 kWh’lik batarya oluşturmakta. Kullanıcılar bu yeni sistemin getirisi olan elektrikli sürüş modunda 140 km/s hıza kadar çıkabilecek. Resmi kaynaklara göre 38,2 kWh’lik batarya, 50 kW’lık hızlı şarj noktasından 1 saatten kısa sürede yüzde 0’dan yüzde 80 doluluk seviyesine getirilebilecek. Bu noktadaki zirve versiyon olan P510e’nin 0’dan 100’e hızlanmasını 5,6 saniyede tamamlayabildiğini de belirtmeden geçmeyelim. Tanıtımla birlikte 2024 yılında karşımıza çıkarılacağı açıklanan tamamen elektrikli versiyonla ilgiliyse şimdilik teknik bazda bir paylaşım yapılmadı. Kaputun altında şimdilik zirvenin temsilcisi ise twin-turbo destekli V8 olacak. Önceki nesildeki versiyona göre verimlilik bazında önemli iyileştirmelerin yapıldığı bu motorla 530 PS güç üreterek Range Rover’ın 0’dan 100’e hızlanmasını sadece 4,4 saniyede tamamlayabilmesine olanak tanıyor.

Tanıtımdan öne çıkanlar

Yeni nesil Range Rover tıpkı bir öncekinde olduğu gibi SWB ve LWB olmak üzere iki farklı uzunluk değeriyle tercih edilebiliyor. Yeni nesille birlikte kabinde 7 kişilik yolcu desteğinin sunulduğu ailenin iç yaşam alanı da modernizasyondan nasibini almış durumda. Koronavirüs ile birlikte araçlarda görmeye başladığımız kabin içi temiz hava yönetimi burada ilk dikkat çekenler arasında. Marka bu dinamikleri bir üst noktaya taşıyarak Covid başta olmak üzere virüs ve bakterilerin içeriye sızmaması için üst seviye bir teknolojiden faydalanıyor. Kokpit içerisine baktığımızda ise dış tasarımda Velar’dan alınan genlerde farklılıklar dikkat çekiyor. Velar’da konsola entegre olarak gelen multimedya sistemin burada dış bölümde konumlandırıldığını görüyoruz. 13,7 inçlik dijital sürücü ekranı ve 13,1 inçlik multimedya ekranına arka bölümde konumlanan 11,4 inçlik (opsiyonel) bir panel eşlik edebiliyor. Bu sistemle birlikte Amazon’un yapay zeka destekli asistanı Alexa desteği de kullanıcıları bekliyor. Uzaktan erişimle güncelleştirmenin de sunulacağı sistemde aktif gürültü önleme teknolojisiyle harmanlanan Meridian ses sistemi, araç dışı uzaktan park etme, direksiyona müdahale edebilen adaptif hız sabitleyici, 500 metreye kadar aydınlatma desteği sunan yeni far teknolojisi, 48V elektrik destekli bağımsız süspansiyon sistemi de altı çizilmesi gerekenler arasında. SE, HSE, Autobiography ve First Edition olmak üzere dört farklı donanım kombinasyonuyla satışa sunulacak olan yeni Range Rover ailesi 104.000 dolarlık yurt dışı başlangıç. fiyatıyla satışa sunulacak.

Paylaş