Saatler önce listelere giriş yapan 2022 Skoda Fabia, üç farklı versiyon üzerinden tercih edilebiliyor.
Geride bıraktığımız 2021 içerisinde Avrupa merkezli olarak satış macerası başlayan dördüncü nesil Fabia, bu süreçte farklı versiyonlarıyla da karşımıza çıkmıştı. Yenilenen silahlarıyla belkide segmentinin en iddialı araçlarından birisi olarak lanse edebileceğimiz model için Türkiye macerası mart ayı itibarıyla başladı. Saatler önce listelere giriş yaptığını gördüğümüz 2022 Skoda Fabia, üç farklı versiyon üzerinden tercih edilebiliyor. 1.0 litrelik turbo benzinli motorun çevresinde şekillenen ailenin başlangıç fiyatı 379.900 TL’den karşımıza çıkıyor. Fiyatlar zirvede 460 bin TL sınırında.
Skoda’nın kısa süre önce resmi kaynakları üzerinden paylaştığı liste şu şekilde;
1.0 TSI 95 PS Elite 379.900 TL
1.0 TSI 110 PS DSG Elite 427.400 TL
1.0 TSI 110 PS DSG Premium 459.900 TL
Yeni Fabia’da en dikkat çeken noktalardan birisi şasi ve süspansiyon noktasında farklı seçeneklerin sunuluyor olması. Performans odaklı formülde otomobilin yükseklik değeri standart versiyona oranla 15 milimetre aşağı çekilerek, daha tepkisel ve sportif bir sürüşe cevap verebilecek limitlere çekiliyor. Skoda’nın “Rough-Road” olarak isimlendirdiği paket ise bir anlamda Fabia’ya Hyundai i20 ve Ford Fiesta Active örneklerinde gördüğümüz hafif arazi odaklı deneyimin kapılarını açıyor. Bu versiyonda tamamen farklı bir süspansiyon ve yay sistemi kullanan Skoda, aracın alt bölümüne ekstra koruma da dahil edecek. “Rough-Road” paketiyle birlikte Fabia’nın yerden yükseklik değeri bu kez 15 milimetre daha yukarı taşınacak.
MQB A0 platformu üzerine geliştirilen Fabia, yeni platformla birlikte önceki nesline göre 111 milimetre daha uzun bir otomobil olacak. Aracın 2.564 milimetrelik aks mesafesi değeri de beraberinde 94 milimetre gibi çok önemli bir artışı getiriyor ki bu da doğrudan bagaj alanı kısmında 50 litre olarak paylaşılan gelişimin temel sebepleri arasında. Standart olarak 380 litrelik bagaj hacmiyle gelen Fabia, bu alanda sınıfının lideri olarak sahneye çıkıyor. Koltukların pasif hale getirilmesi durumunda 1.190 litrelik bir alan yakalamak da mümkün.
Skoda, yeni nesille birlikte Fabia’nın iç yaşam alanında da elini çok ciddi oranda güçlendiriyor. Artırılan ebatlar sayesinde 380 litrelik bagaj hacmi sunar hale gelen otomobilin sınıf liderliğini ele aldığı bir mücadele bizi bekliyor. Yaşam alanında da daha ferah kullanıcı deneyimini getirecek olan bu artışlara paralel olarak, yeni Fabia’da sunulan panoramik cam tavan özellikle arka tarafta oturan kullanıcıların standartlarını yüksek oranda etkileyecek.