2023 BMW M2; manuel şanzımanı ve tartışılan tasarımıyla sahnede
Beraberinde ikinci nesli getiren 2023 BMW M2, markanın son gerçek içten yanmalı otomobillerinden biri olacak.
Saf içten yanmalı motora sahip otomobillerin vedaları birbirini izlerken, gözlerimizin önünde yeni döneme geçiş günlerini yaşıyoruz. Süper spor modellerde de kendisini hissettirmeye başlayan bu adımın son temsilcisilerinden biri yeni jenerasyon M2 olacak. Süreç içerisinde sızdırılan fotoğraflarıyla özellikle arka tasarım şeması üzerinden eleştirilen ikinci nesil M2, artık resmi olarak karşımızda duruyor. Son safkan benzinlilerden birisi olacak 2023 BMW M2, manuel şanzımanla tercih edilebilecek olması sebebiyle de gözlerdeki yaşın oranını artırıyor. Porsche 718 GTS ve Alpine A110 S için doğrudan rakip niteliği taşıyan M2, marka tarafından “Giriş seviyesi bağımlılık” olarak nitelendiriliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2023 BMW M2 ile gelen özel detaylar
XM, M4 CSL ve M3 Touring gibi özel otomobillerle birlikte bu yıl tanıtılan önemli M otomobillerinden biri olarak kayıtlarımıza geçecek olan M2’nin kaputunun altında standart olarak sıralı altı silindirli makineye yer veriliyor. M3 ve M4’ten de tanıdığımız bu motorla birlikte kullanıcılara 459 PS güç ve 550 Nm tork değerleri sunulacak. Önceki nesilde 416 PS güç ve 500 Nm’lik tork değerlerini düşündüğümüzde aracın kendi içinde de ileriye gittiğini görüyoruz. Manuel dışında 8 kademeli otomatik şanzımanla kombin edilebilen bu motorla birlikte M2’nin en iyi 0-100 değeri 3,9 saniye olarak veriliyor. M2’nin erişebileceği maksimum sürat değeri standart pakette 248 km/s ile limitli olacak. Opsiyonel olarak satın alınan M Driver’s Package ise bu değeri 283 km/s’e kadar çıkartacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İkinci nesille birlikte ebatsal olarak da bir adım ileriye taşınan M2’nin standart olarak 1.700 kilogramlık bir otomobil olduğunu görüyoruz. Tavan ve koltuk gibi temel parçaların opsiyonel olarak karbon olarak alınabilmesiyle biraz daha gerileyen bu ağırlık değeri, arkadan itişli bir model için bazılarına göre yüksek gelebilir. BMW buna karşın 50:50 ağırlık dağılımıyla sürüş tarafında güzel bir optimizasyon vadediyor. Aracın son olarak altyapı elemanlarına baktığımızda; önde 19 arkada 20 inç jant seti, M adaptif süspansiyon sistemi, özel olarak kalibre edilmiş direksiyon kutusu ve iyileştirilmiş fren sistemi öne çıkıyor. Önümüzdeki süreçte CSL versiyonunun da lanse edilmesi beklenen yeni M2’nin üretimi Meksika’da gerçekleştirilecek. Aracın yurt dışı başlangıç fiyatı ise 62.000 dolar civarında olacak.