Yerli otomobilin adım adım sonuca ilerlediği süreç içerisinde Türkiye’deki elektrikli otomobil pazarının 2022 sonrasında önemli bir atılım yapması bekleniyor.
Elektrikli otomobil pazarı Uzak Doğu ve Avrupa pazarında son birkaç yılda çok ciddi pay sahibi olmaya başlarken, Türkiye’nin ise şimdilik bu tablonun bir hayli uzağında olduğunu biliyoruz. Geride bıraktığımız iki yıllık süreçte her ne kadar artış gösterse de elektrikli modellerin genel satışlarda dikkate değer bir yer aldığını söylemek mümkün değil. 2022 yılı ise Opel Mokka, Dacia Spring ve daha birçok modelin gelişiyle birlikte en azından model bazında gelecek yeni seçeneklerle birlikte hareketlili bir dönem olarak bizi bekliyor. Ülkemizde, 250 şarj noktasıyla en geniş yayılıma sahip olan şarj operatörü şirketlerinden Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, elektrikli araç sayısının kısa bir süre içerisinde hızlı bir şekilde artacağını vurguladı. Beklentiler ise elektrikli araç sayısının 2023 yılı sonuna kadar 3 katına ulaşması yönünde.
Elektrikli araç popülasyonunun güçlü bir ivmeyle artacağını dile getiren Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül; “Avrupa ile kıyaslandığında elektrikli araç adetlerimizin halen çok küçük ve şimdilik bir var oluş etkisi yaratmıyor. Ancak 2023 yılı itibariyle bütün otomobil üreticileri, dizel motorlu araç seri üretim bantlarını kısıtlayarak elektrikli otomobil seri üretim bantlarını genişletecek. Dönüm noktası olan bu yıl itibariyle her sene, bir önceki seneye göre 2-3 kat daha fazla elektrikli otomobil satılacak. Tuşlu telefonlar ve tüplü televizyonlar gibi, içten yanmalı motorlar kısa süre içerisinde hayatımızdan çıkacak. Elektrikli gelecek sandığımızdan daha yakın.