2023 Honda Accord tanıtıldı; işte öne çıkan ilk detaylar [Video]

10 Kasım 2022 20:27

Beraberinde on birinci jenerasyonu getiren 2023 Honda Accord, teknolojisi ve tasarım detaylarıyla güncel standartlara cevap veriyor.

Markaların adeta yaprak dökümü niteliğinde veda ettiği D Sedan segmetinde oyunculara bir bir veda ediyoruz. Özellikle Avrupa pazarı odağında kendisini fazlasıyla hissettiren bu senaryo şimdilik Honda için geçerli değil gibi görünüyor. Civic gibi artık kendi segmentinde simgeleşmiş isimlerden biri olan Accord’un yeni jenerasyona taşınacağı bir süre önce duyurulmuştu. İpucu niteliğindeki paylaşımlarla geçireceği değişimlerin tasarım tarafını da görmeye başladığımız ürün gamı için bekleyiş ise bugün itibarıyla sona eriyor. Dakikalar önce resmi kanallar üzerinden duyurulan 2023 Honda Accord, önceki versiyona göre dışarıdan bakıldığında çok daha modern ve günümüzün gerekliliklerini karlılayacak bir karakterin mesajlarını veriyor.

2023 Honda Accord ile motor tarafında önemli değişim hamlesi

2023 model yılıyla birlikte on birinci jenerasyonuna geçen Accord, kendi içerisinde tüm zamanların en iddialısı olmaya aday. Netleşen detaylar özelinde ilk olarak ebatlara baktığımızda aracın; 4.971 milimetre uzunluğa, 1.862 milimetre genişliğe, 1.450 milimetre yüksekliğe ve 2.830 milimetre aks mesafesine (değişim yok) sahip olduğunu görüyoruz. Bu da onuncu jenerasyona göre Accord’u 70 milimetre gibi hissedilir oranda daha uzun bir araç yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kokpite geçtiğimizde ise yeni nesil Civic’ten tanıdığımız bir yaşam alanı söz konusu. 10,2 inçlik dijital sücü ekranı ve kablosuz Apple CarPlay-Android Auto destekli 12,3 inçe kadar yükselebilen multimedya panel burada kolaylıkla dikkat çekiyor. Google destekli altyapı sayesinde bu eğlence ekranında Haritalar, Asistan ve Play Store gibi fonksiyonlara da erişebiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni jenerasyonla birlikte motor tarafında ise hibrit odaklı değişim dikkat çekiyor. Yeni nesil Accord’un giriş seviyesinde, halihazırda Türkiye’deki versiyondan da tanıdığımız 1,5 litrelik VTEC ile yola devam ediliyor. 195 PS güç ve 260 Nm tork üreten motorda teknik olarak ise bazı dokunuşlar da yok değil. Honda mühendisleri yakıt enjeksiyonu, katalizör ve krank mili gibi hayati parçalar iyileştirmeler yapıldığını özellikle belirtiyor. Tüm bu değişimlerle birlikte markaya göre motor gürültüsünde de iyileştirme bizi bekliyor. Kaputun altındaki en büyük farklılık ise 2.0 litrelik yüksek hacimli pakette. 2.0 litrelik benzinlinin yerini artık Atkinson temelli 215 PS’lik hibrit ünitenin aldığını görüyoruz. Beygir tarafında benzinliye göre ufak bir gerileme niteliği taşıyan bu motor 335 Nm’lik tork sunuyor.

İlgili video
Yeni CR-V

Paylaş