Son saf içten yanlamlı versiyon olarak tarihe geçecek 2023 Honda Civic Type R, önceki neslin sınırlarını yukarıya taşıyor.
Kaputun altında elektrik odağında yaşanan dönüşüm, otomobil kullanım deneyimi için de yeni boyutları getiriyor. Otomatik şanzımanla birlikte veda ettiğimiz debriyaj pedalının ardından, rejenerasyon sistemleri üzerinden artık fren pedalıyla olan bağımız da git gide azalma eğiliminde. Emisyon normlarının da getirisi olarak ürün gamlarında değişime gitmeyi hızlandıran üreticiler arasında, performans odaklı versiyonlar da bir bir yollara veda ediyor. 2023 Honda Civic Type R ise bir süredir bahsetmeye çalıştığımız bu kaybolan sürüş deneyimini tüm DNA’sıyla bulacağımız, türünün son örneklerinden birisi olacak. Yeni jenerasyon Civic üzerine geliştirmesiyle birlikte kendi içerisinde altıncı nesile geçiş yapan Type R rozeti, kokpitte hala alüminyum başlığıyla bir elmas gibi duran manuel sürüş dinamiklerinden de vazgeçmiyor.
Honda’nın şimdilik detaylı performans ve rakamsal verilerini vermeyi tercih etmediği yeni Civic Type R, bu nesliyle birlikte artık son kez saf içten yanmalı motorla olarak alınabilecek olması sebebiyle de meraklıları için ayrı bir noktada konumlanacak. Kaputun altında önceki nesilden de tanıdığımız 2.0 litrelik makinenin kullanımı devam ederken, mühendislik olarak yapılan dokunuşlarla daha iyi sonuçların elde ediliği bir tablo bizi bekliyor. Honda rakam vermese de, bu zamana kadar üretilmiş en güçlü ve Civic Type R’ın yola çıkacağı konusunda ısrarcı. Motordaki değişimler ise turbo etrafında ön plana çıkıyor. Artan performansla birlikte frenleri de bir katman yukarıya taşıyan Honda, sistemdeki ısınma kontrolünü de iyileştirmeye gidiyor. Araçta 19 inçlik jant ve Michelin Pilot Sport 4S lastik setinin standart olarak geldiğini de özellikle belirtelim.