Interbrand’in her yıl açıkladığı dünyanın en iyi 100 markası araştırmasında 2023 listesi paylaşıldı. İlk sıralarda sürpriz olmadı.
Interbrand tarafından açıklanan dünyanın en iyi 100 markası listesi, her markanın değeriyle ilgili, şirketin finansal performansının yanı sıra satın alma ve rekabet gücü üzerindeki etkisinin kapsamlı analiz ve değerlendirmeleri ile oluşturuluyor. İşte bu listenin 2023 lideri, 2022 yılında da olduğu gibi teknoloji devi Apple oldu. İkinci sırada 2022’deki gibi Microsoft, üçüncü sırada yine 2022’de de olduğu gibi Amazon, dördüncü sırada Google, beşinci sırada Samsung, altıncı sırada Toyota, yedinci sırada 2022’ye oranla bir sıra yükselen Mercedes-Benz, sekizinci sırada bir sıra düşen Coca-Cola, dokuzuncu sırada Nike ve onuncu sırada ise otomobil devi BMW yer aldı. Devamında McDonald’s, Tesla, Disney, Louis Vuitton, Cisco, Instagram ve Adobe gibi isimlerin sıralandığı listenin tamamı ise burada paylaşıldı.
Korunan beşincilik hakkında dünyanın dört bir yanındaki müşterilerin desteği sayesinde Samsung Electronics’in marka değerinin, dünya genelindeki zorlu iş ortamına rağmen istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ettiğini belirten Samsung Electronics Global Pazarlama Ofisi Başkanı YH Lee, sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterilerimiz tarafından sevilen bir marka olmaya devam etmek için, teknolojik inovasyonlara liderlik etmeye, anlamlı deneyimler sunmaya ve sürdürülebilirliğe yönelik çabalarımızı artırmaya devam edeceğiz.”
Samsung’un marka değerinin bir önceki yıla göre yüzde 4 artarak 91,4 milyar dolara ulaştığı açıklandı. Interbrand, dünya genelinde bilgi teknolojileri sektöründeki durgun talebe rağmen 2023 yılında tüm iş alanlarında artış gösteren Samsung’un başarısında şu nedenlerin etkili olduğunu açıkladı: