2023 Maserati GranTurismo sahnede; madalyonun iki yüzü

05 Ekim 2022 14:30

Beraberinde ikinci jenerasyonu getiren 2023 Maserati GranTurismo, marka için yeni denizlere açılmak için önemli bir oyuncu olacak.

Müziğin temellerini oluşturan yedi farklı notadan yüz yıllardır farklı tonlarda eserler duyuyoruz. Kulaklarımızın pasını silen başyapıtlar, kimi zaman zihinlere kimi zamansa kalplere dokunuyor. Bu durumu otomobil tarafına da kolaylıkla yansıtabiliriz. Elektrik dönüşümü içerisinde olan markalar, temel olarak “elektrik” görülse de kendi bestelerini yeniden yapılandırmakla meşgul. Son örneklere baktığımızda geleneklerdeki değişimler çokça karşımıza çıkıyor. Bir süredir ipuçlarıyla gündeme gelen 2023 Maserati GranTurismo, örtülerinin kaldırılmasıyla birlikte farklı sürüş dinamiklerinin ahengini de sokaklara taşımaya artık hazır. İçten yanmalıda yola devam ederek meraklılarının en azından bir nesil daha memnun edecek olan GranTurismo, saf elektrikli versiyonuyla da bizi bekleyen günlere hazır olduğunu da gösteriyor.

2023 Maserati GranTurismo için hayati rakamlar

2023 model yılıyla birlikte ikinci nesline geçiş yapacak olan GranTurismo rozetinin motor tarafında iki farklı yüzünü göreceğiz. Sürecin içten yanmalı tarafını, MC20’den de tanıdığımız Nettuno üstleniyor. Markanın kendi içerisinde geliştirdiği twin-turbo destekli 3.0 litrelik V6 makine, ZF kaynaklı 8 kademeli otomatik şanzımanla kombin ediliyor. Maserati cephesi, motoru iki farklı seviye ve versiyonda sunacak. Giriş seviyesinde Modena olarak isimlendirilen pakette, 496 PS güç ve 600 Nm tork değerleri kullanıcıları bekliyor. Ailenin diğer üyelerinde de tanıdığımız Trofeo rozetiyle birlikte ise değerler 557 PS güç ve 650 Nm tork seviyesine çıkıyor. Trofeo ile birlikte elektronik kilitli diferansiyel de operasyona dahil olacak. Yeni GranTurismo’nun 0’dan 100’e hızlanması 3,2 saniye alırken, maksimum sürat değeri ise 320 km/s ile limitli olacak.


Elektrikli Folgore ile birlikte ise rakamlar adeta paralel evrene geçiş yapıyor. Maserati’nin ürettiği en güçlü seri üretim otomobil olarak da kayıtlarımıza geçen paketle birlikte 761 PS güç ve 1.350 Nm tork karşımızda. 50:50 ağırlık dağılımı vadedilen modelde 92,5 kWh kapasiteli batarya paketi standart olarak geliyor. Bataryanın hızlı şarj desteği ise 270 kW’a kadar olacak. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 2,7 saniyede tamamlayabilen GranTurismo Folgore için 0-200 değeri de 8,8 saniye olarak verildi. Maksimum sürat ise 320 km/s.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamlar denizinden ayrılıp kıyıya geçmeden, ağırlık değerlerine bakmayı atlamayalım. Zira burada da dikkat çekici anektodlar var. Ailenin V6 motorlu versiyonlarında 1.795 kilogramlık değer teknik tabloya yansırken, elektrikli Folgore ile birlikte 2.260 kilogramları görüyoruz. Bu da Maserati’nin bu zamana kadar bir otomobilinde paylaştığı en yüksek ağırlık oranlarının başında geliyor. Maserati, GranTurismo’nun artırılan ebatları ve paralelinde iyileştirilen iç yaşam alanıyla özellikle yeni bir kullanıcı kitlesini kendisine çekmek istiyor. Folgore paketi bu noktada bizce hayati derecede önemli. Tesla Model S’in yüksek performanslı versiyonlarından pay kapma potansiyeli göz ardı edilmemeli. Fiyatları henüz paylaşılmayan ailenin kokpit görsellerini de önümüzdeki günlerde göreceğiz. Soft-top GranCabrio versiyonunun da önümüzdeki yıl ürün gamına eklenmesini bekliyoruz.
Paylaş