2023 Mercedes-AMG C63 S E-Performance; dört silindirli motordan 680 PS güç
Önemli mekanik ve altyapı değişimleri getiren 2023 Mercedes-AMG C63 S, kaputunun altında referans niteliğinde bir motor taşıyor.
Elektriğe geçiş dönemiyle birlikte emisyon kurallarının daralma aralıkları büyük oranda aynı paralelde ilerliyor. Bu durum da örneklerini artık daha sık gördüğümüz gibi büyük hacimli motorlardan daha kompakt ünitelere geçişin temellerini oluşturmakta. Süper spor markaları da etkisi altına alan sürecin bir diğer örneği de 2023 Mercedes-AMG C63 S ile karşımıza çıkıyor. Önceki neslinde sekiz silindirli motorun kalbini oluşturduğu ürün gamını artık dört silindirli bir makineyle göreceğiz. Bu ilk olarak kulaklarda negatif bir atmosfer yaratabilir. Mercedes ise seri üretim niteliklerinde geliştirilen dünyanın en güçlü dört silindirli motoruyla, şüphe bulutlarını dağıtma konusunda oldukça iddialı. 2.0 litre hacimli motorun elektrik desteğiyle birlikte 680 PS limitlerine çıkması, performans tarafında ayrı bir merak uyandıran deneyimi ortaya çıkarıyor. Şanzıman tarafında ise 9 kademeli AMG otomatik kullanıcıları bekliyor olacak.
Dersimiz rakamlar; 2023 Mercedes-AMG C63 S E-Performance
Tüm parçalara detaylı olarak baktığımızda, C63 S üzerinde gelen motora aslında yabancı olmadığımızı görebiliriz. Geçtiğimiz nisan ayında tanıtılan C43 ve Roadster modeli SL43’te aynı motordan faydalanılıyor. Lakin buradaki pasta tabanı aynı olsa da, içeride kullanılan malzemelerde önemli farklılıklar karşımıza çıkmakta. Baktığımızda daha büyük büyük bir turbo, daha düşük sıkıştırma oranı ve 400V’luk elektrik desteği gibi yeni parçalarla birlikte daha yüksek güç ve daha düşük bir turbo gecikmesi deneyimi söz konusu. Arka aksta konumlanan güçlü elektrik motorunun (204 PS) da desteğiyle birlikte tüm bu geliştirmeleri ortaya koyduğumuzda 680 PS’lik güç ve 1.020 Nm tork gibi böyle bir hacimde gerçekten rüya gibi bir kombinasyon ortaya çıkıyor. Önceki nesildeki V8 motorlu versiyonu da neredeyse 180 beygir oranında geride bırakan otomobil, rakibi olan M3’ten ziyade M5’in limitlerine yaklaşıyor. 0’dan 100’e hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum sürat değeri ise 250 km/s olarak resmiyet kazanıyor. Bu değer özel paketlerle 280 km/s’e kadar çıkarılabilecek.
Otomobilin altyapısında da çok ciddi değişimler ve ilkler var. İlk kez standart olarak dört tekerlekten çekiş ve dört tekerlekten manevra gibi dinamikleri C63’te göreceğiz. Sürüş modları arasında yapılan değişimlerle birlikte farklı karakterlerde de kullanılabilen yeni nesil, şarj edilebilir hibrit yapısı sayesinde tamamen elektrikli olarak da ilerleyebilecek. Elektrikli sürüş modunda 125 km/s hıza kadar çıkabilen otomobil, menzil tarafında ise kompakt bir batarya kullanılması sebebiyle 15 kilometreyi aşmayan bir menzil sunabilecek. 6,1 kWh’lik bataryanın 3,7 kW’lık kaynak üzerinden 40 dakikada şarj edilebileceğini de belirtmeden geçmeyelim.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektroniğin altyapıda kendisini gösterdiği bir diğer taraf da kilitte. Elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi, tıpkı karbon seramik fren sistemi, AMG adaptif süspansiyon sistemi, soğutma yönetimi sağlayan hava kanallı gövde panelleri ve kaput gibi tamamen bu pakete özel olarak geliyor. Yeni nesilde dikkatimizi çeken noktalardan birisi de ağırlık değeri oldu. 2.111 kilogram gibi önceki nesili ciddi oranda hafif hissettirecek bir ağırlık söz konusu. Burada standart olarak gelen 4×4 sistemiyle birlikte yüksek kapasiteli elektrik motoru ve bataryaların da önemli etkisi söz konusu. Sedan dışında SW gövde tipiyle de tercih edilebilecek olan Mercedes-AMG C63 S E-Performance için fiyatlar önümüzdeki günlerde açıklanacak.