A-Serisi’ni akıllara getiren dokunuşlarla öne çıkan 2023 Mercedes CLA, kaputunun altında da güncelleştirme adımlarını barındırıyor.
Elektrifikasyon odağında çalışmalarına devam eden Mercedes cephesinde son birkaç gündür EQ ürün gamıyla ilgili gelişmeler gündemi meşgul ediyor. 2030 ve sonrası için rotasını tam güçle bu yöne çevirecek olan markanın, yelpazenin saf elektriğe dönmesiyle birlikte EQ rozetine veda edebileceği iddiaları dikkat çekici. Şimdilik konuyla ilgili net bir açıklama gelmezken, markanın halihazırdaki geleneksel motorlu ürün gamında da hareketlilikler devam ediyor. Geride bıraktığımız 2022’de makyajlanan A-Serisi’nin ardından 2023’ün ilk günlerinde CLA ailesinin de benzer dokunuşlarla çerçevede alındığını görüyoruz. Tasarım dokunuşlarının yanında motor tarafında da mild-hybrid odağında standartların geldiği 2023 Mercedes CLA ürün gamı, Shooting Brake gövde tipiyle de gönülleri kazanmaya devam edecek.
2023 Mercedes CLA< cephesinden öne çıkanlar
2023 model yılıyla birlikte CLA’nın temel tasarım bileşenlerinde ailenin diğer modellerinde gördüğümüz dokunuşlar karşımıza çıkıyor. Bu kapsamda yenilenen ön tampon ve ızgaraya arka bölümde difüzörün eşlik ettiğini söyleyebiliriz. Standart versiyonlarla birlikte AMG ürün gamında da benzer paralelde revizyonlara imza atılmış durumda. 19 inçe kadar yükselebilen jant setleri de her zaman olduğu gibi tüm bu macerada görselliğe önemli katkı sağlayacak. Otomobilin kokpitinde ise 10,25 inçlik multimedya ekran ve aynı ebatlarda bir sürücü panelinin ilk aşamada kendisini hissettireceğini söyleyebiliriz. Konsoldaki döşeme seçeneklerinde de yine farklılık listede olacak. CLA ürün gamının teknolojik ve güvenlik ekipmanlarının da makyajla birlikte baz versiyondan itibaren artık daha zengin oluşu da dikkat çekecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yenilenen CLA ailesiyle birlikte kaputun altındaki seçeneklerde 48V mimarisinin temel olduğu mild-hybrid sistemin standart olması en büyük etkenlerden. Bu mini elektrik desteğiyle birlikte otomobilin belli senaryolarda daha rafine ve konforlu bir sürüş deneyimini yansıtma potansiyeli öne çıkarılıyor. Dokunuşla birlikte ailenini girişindeki CLA 108’de sunulan 1,3 litrelik benzinli motor 130 beygirin üzerinde güç ve 230 Nm torkla geliyor. Otomobilin bu kombinasyonda 9,4 saniyelik 0-100 ve yaklaşık 220 km/s’lik maksimum sürat değeri tabloda. CLA 200 ile birlikte ise aynı motorun 160 beygir güç ve 270 Nm tork ürettiği bir üst seviye karşımıza çıkıyor. Bu iyileştirme ile 0-100 süresi 8,4 saniyeye çekiliyor. Benzinli motor ailesinin zirvesindeki CLA 250’de ise 2.0 litrelik motor 220 beygir güçle otomobili 6,4 saniyede 100 km/s hıza taşıyabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
CLA ürün gamında dizel motoru tercih etmek isteyenler de cevap bulacak. CLA 180 d, CLA 200 d ve CLA 220 d paketlerinin tamamında 2.0 litrelik motorun farklı güç çıkışları sunulacak. Ailenin en verimli versiyonlarından olan şarj edilebilir hibritte ise bataryada yapılan iyileştirme ile saf elektrikli sürüş menzili 80 kilometreyi mümkün kılıyor. Elektrikli sürüş modundaki performansın iyileşmesi için de elektrik ünitesinde 7 beygirlik bir artışla gücün 110 beygire çekilme tercihi karşımızda. CLA 250 e için toplam güç değeri olan 215 beygirde ise bir değişim söz konusu olmayacak. Mercedes ekibi bu sistemde bataryanın şarj kapasitesine de dokunmayı es geçmemiş. Makyaj öncesinde 7,4 kW’ı destekleyen şarj oranı için yeni limitin 11 kW’a çıkarılmasıyla yüzde 10’dan yüzde 80 doluluk seviyesi 25 dakikada yakalanabilecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tatlıyı yemekten sonra sevenler için AMG versiyonları da satırların sonuna bırakmayı tercih ettik. Standart versiyonlarda olduğu gibi 48V sistemiyle donatılan 35 ve 45 S’te güç değerleri sırasıyla 302 beygir ve 416 beygir olarak veriliyor. Bu noktada özellikle 45 S’in 380 beygir seviyelerinden 416 beygire gelmesi radikal bir sıçrama olarak dikkat çekiyor. Tork değeri de 20 birimlik artışla 500 Nm’ye gelen otomobilin 0’dan 100’e erişme süresi ise 4 saniye olarak verildi. Yenilenen CLA ailesini fiyatları önümüzdeki günlerde paylaşılacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR