2023 Mitsubishi ASX tanıtıldı; Captur karakteri birebir karşımızda

21 Eylül 2022 15:22

Beraberinde ikinci nesli getiren 2023 Mitsubishi ASX, Renault çatısındaki yeniden yapılanmanın ilk ürünü konumunda.

Mitsubishi’nin Avrupa’da yaşadığı gerilemelerin ardından neredeyse pazardan çekilmeye uzanan macerasına, Renault’nun müdahale ettiğini biliyoruz. Japon üreticinin Avrupa operasyonunda büyük bir sorumluluk falan Fransa kanadının yeni dönemdeki ürün planlamasının ilk adımları da karşımıza çıkmaya başladı. Mitsubishi’deki bu yeni dönem yapılanması bir uçtan Türkiye’ye de dokunuyor. Clio ile altyapı kardeşi olacak yeni jenerasyon Colt’un Bursa’da üretilecek olması, fabrikada yeni bir macerayı da beraberinde getirecek. Colt ile ilgili gelişmeler şimdilik ipuçlarından ibaret olsa da, sürecin ASX tarafı artık karşımızda. Saatler önce duyurusu yapılan 2023 Mitsubishi ASX, Renault Captur’un adeta logo değiştirmiş hali olarak görünüyor.

2023 Mitsubishi ASX zengin motor seçeneklerine sahip olacak

2010 yılından beridir aşina olduğumuz ASX rozeti, bu haliyle birlikte artık ikinci nesile geçiş yapıyor. Tasarım olarak bakıldığında logo dışında ön panjur ve tamponlardaki ufak güncellemeleri taşıdığını gördüğümüz modelde, jant setinin bile Captur ile aynı olması dikkat çekici. Aracın ebatsal olarak da neredeyse hiçbir değişim yansıtmadığını söyleyebiliriz. Bu senaryo kokpitte de devam ediyor. 10,25 inçlik dijital sürücü paneli, 9,3 inçlik multimedya ekran başta olmak üzere konsoldaki genel yapıda da büyük oranda Captur’dan izler yer alıyor. İşin donanım tarafında da Captur’da gördüğümüz tüm aktif ve pasif güvenlik ve sürüş destek asistanlarını ASX’te göreceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İkinci nesille birlikte ASX’in motor tarafı ise belkide aracın en güçlü yönü olacak. Renault sayesinde hiç olmadığı kadar zengin motor seçeneğin yer aldığı ürün gamında hibrit versiyonlar da karşımızda olacak. Ailenin giriş seviyesinde 1.0 litrelik üç silindirli motoru 90 beygirlik güç ve 160 Nm torkla geliyor. Bu fiyat tarafında ASX’i daha erişilebilir kılacak. 1,3 litrelik turbo makine ise 12V mild-hybrid desteğine sahip olacak. Bu seçenekte 140 PS güç-260 Nm tork ve 158 PS güç- 270 Nm tork’luk iki farklı seçeneği tercih edilebiliyor. Ailenin zirvesinde ise 1,6 litrelik benzinli ve çift elektrik motorlu hibrit kombinasyon yer alacak. 160 beygire yaklaşan gücün sunulduğu şarj edilebilir hibrit paketinde 50 kilometre menzilli saf elektrikli sürüş deneyimi mümkün. Önümüzdeki yılla birlikte Avrupa merkezli olarak yollara çıkmaya başlayacak olan ASX’in macerası şimdiden merak konusu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Paylaş