2023 yılında uygulama harcamaları tam 171 milyar dolara ulaştı

10 Ocak 2024 12:08

Bugün paylaşılan “State of Mobile” raporuna göre 2023 yılında uygulama harcamaları 171 milyar dolara ulaştı.

Data.ai tarafından bugün yayınlanan yıllık “State of Mobile” raporuna göre tüketicilerin uygulamalara yaptığı harcamalar 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 3’lük bir artış göstererek tam 171 milyar dolara ulaştı. App Store, Google Play Store ve üçüncü parti Android uygulama mağazalarından elde edilen veriler üzerinden hesaplanan 171 milyar dolar, mobil tarafın potansiyelini ve büyüklüğünü bir kez daha gözler önüne serdi. Aynı rapora göre oyun dışı uygulamalara yapılan tüketici harcamaları 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 11 artarak 64 milyar dolara ulaştı. Raporda aynı zamanda 2023 yılında 257 milyar uygulama / oyun indirildiği açıklanıyor, bunun bir önceki yıla oranla sadece yüzde 1’lik bir artış anlamına geldiği aktarılıyor. 2023 yılındaki mobil reklam harcamalarının 362 milyar dolara ulaştığı söylenirken, Türkiye’nin 2023 özelinde uygulama indirme özelinde en büyük sekizinci mobil market olduğu da belirtildi. Burada liderlik nüfusa bağlı olarak Çin‘de yer alırken, ikinci sırada Hindistan, üçüncü sırada ise ABD yer aldı. 2023’te yapay zeka odaklı uygulamaların patlama gösterdiğini bir kez daha gözler önüne seren rapor, mobilde geçirilen günlük ortalama saatin (Kullanıcı başına) 2023 yılında 2022’ye oranla yüzde 6 artarak 5 saatin üzerine çıktığını da gösteriyor. Rapora göre Türkiye’deki günlük kullanım 2020 yılından bu yana sürekli olarak artıyor. Kullanıcılar sürpriz olmayacağı üzere en çok vakti sosyal medya ve video uygulamalarında geçiriyor, 2023’te en çok indirilen ve içinde en çok para harcanan uygulama TikTok oluyor. Aylık aktif kullanıcı sayısı özelinde Facebook lider durumda bulunurken, küresel olarak en çok indirilen oyun Subway Surfers, içinde en çok para harcanan oyun Candy Crush Saga, en çok aktif kullanıcıya sahip oyun ise ROBLOX olarak açıklanıyor.

Uygulama içi harcama konusunda bundan önce TikTok ses getirmişti. TikTok, yayınlanan bir analiz sonucuna göre Apple App Store ve Google Play Store toplamında 10 milyar dolar kullanıcı harcamasını geçen ilk oyun dışı uygulama olmayı başardı. Aktarıldığı kadarıyla bu para kullanıcıların uygulama içinde aldıkları ve harcayabildiklerini “sanal para birimi” üzerinden geliyor. Bu sanal paraların alımından yüzde 50 pay kestiği belirtilen firma, aynı zamanda devasa reklam gelirlerine de sahip ve böylece özellikle son 1-2 yıldır “adeta para basıyor“. Popülerliği yeni yılda da artmaya devam edecek TikTok, tüm yasakla adımlarına rağmen gücünü koruyor.

Uygulama gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş