Gecikmeli de olsa Türkiye pazarına girmeye hazırlanan Fiat 500e, güncel beklentileri karşılayacak limitleriyle öne çıkıyor.
2030 yılından itibaren sadece elektrikli otomobiller satmaya hazırlanan Fiat cephesinde, önümüzdeki birkaç yıl bu alanda radikal adımlara sahne olacak. Yeni jenerasyon 500 ürün gamıyla ile Avrupa pazarında yakalanan satış başarısıyla geleceğe daha iddialı bakan İtalyan üretici, bölgede elde ettiği satışların ardından 2024 yılında tekrar Amerika pazarına ikonik modelini elektrikli olarak göndermeye hazırlanıyor. Geride bırakmaya hazırlandığımız 2022 içerisinde Türkiye satışlarının başlamasını beklediğimiz Fiat 500e, yaşanan tedarik krizi sebebiyle takvimde biraz gecikmeye uğradı. Kısa süre önce görüştüğümüz marka yetkilileri 500e’nin önümüzdeki yılın ilk çeyreği içerisinde Türkiye’ye ilk örnekleriyle girmesi üzerine çalıştıklarını net bir şekilde ifade etti. Şubat ayının kuvvetle muhtemel olduğu satışlar öncesinde, elektrikli 500 için öne çıkan rakamlara tekrar yakından bakıyoruz.
Fiat 500e menzil ve öne çıkan rakamlar
Halihazırda satışta olan elektrikli 500’ün giriş seviyesinde 95 PS güç üreten motor sunuluyor. En üst pakette ise 116 beygir güç 220 Nm torkluk zirveden bahsetmek mümkün. Batarya tarafında da 23,7 kWh ve 42 kWh’lik iki farklı paketin listelerdeki varlığı devam ediyor. Zirve versiyonda 320 kilometrelik menzil kombinasyonu gelirken, aracın 85 kW’a kadar hızlı şarj desteği de beklentileri karşılayacak. Fiat tarafından paylaşılan verilerde böyle bir kaynak üzerinden 5 dakikalık dolumla yaklaşık 50 kilometrelik menzil değerini yakalamak mümkün. Yüzde 10 seviyesinden yüzde 80’e sie 35-40 dakikalık dolumla gelinebilecek. 500e’nin performans tarafında verilen en iyi 0-100 verisi ise 9 saniye.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
500e ailesinin gövde tiplerinde ise HB, Cabrio ve 3+1’lik kombinasyonlar söz konusu. 3+1’lik versiyonlarında arka kapı tasarımı Mazda RX-8 ve Opel Meriva gibi farklı tipteki araçlardan da hatırladığımız “Suicide” tipinde açılan 500e’nin bu sayede farklı beklentilere de cevap verebildiği bir senaryo karşımıza çıkıyor. Otomobilin güvenlik asistanları da günümüz beklentilerini karşılayacak. İkinci seviye otonom sürüş nitelikleriyle donatılan otomobilde, yaya ve yol işaretleri algılama, adaptif hız sabitleyici, otonom acil frenleme, aktif şerit takip asistanları, kör nokta uyarısı, 360 derece görüş ve geri görüş kamerası kullanıcılara sunuluyor. Konfor elemanları arasında ise; koltuk ısıtma, 7 inç sürücü ekranı, 10.25 inç multimedya ekran, kablosuz akıllı telefon şarjı, anahtarsız giriş-çalıştırma ve panoramik sunroof gibi elemanlar dikkat çekiyor. Birleşik Krallık’ta yaklaşık 30 bin sterlinlik başlangıç fiyatına sahip olan 500e için, kısa süre öne lanse edilen La Prima Bocelli versiyonu ise 33.645 sterlinlik etiket taşıyor.