Rho Motion tarafından paylaşılan verilere göre 2024’te 17,1 milyon adet tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araç satıldı.
Karşılaştırmak adına 2023’te küresel olarak 13,6 milyon adet, 2022’de ise 10,4 milyon adet tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araç satılmıştı. Verilere göre 2023 yılında elektrikli araç satışları dünya genelinde 3,2 milyon, 2024’te ise 3,5 milyon adet arttı. 2024’te 17,1 milyon adede ulaşan elektrikli araç kategorisinin, 2025’te daha da büyümesi bekleniyor. Bu artışın arkasında özellikle Çin’deki elektrikli araç patlamasının etkisi bulunuyor. Türkiye gibi birçok ülkede de elektrikli araç satışları hızla artıyor. Türkiye’de 2024’te toplam 99.489 adet elektrikli otomobil satıldı ve bu yeni bir rekor oldu. Geride bıraktığımız yılın en çok satanı 30 binin üzerine çıkan yerli SUV Togg T10X olmuştu. Türkiye’ye Almanya’dan getirilen Tesla Model Y’nin 2024’teki toplam satış sayısı ise 11.591 olarak açıklanmıştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Satış konusunda en son SAIC Motor’dan gelen açıklama dikkat çekmişti. Şirket adına tam olarak şunlar aktarıldı: “Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan SAIC Motor, yenilikçi ürünleri, ileri teknolojisi ve üst düzey üretim yeteneğiyle başarılarına yenilerini eklemeye devam ediyor. SAIC Motor, 2024 yılında 4 milyon 639 bin araç satarak tarihi bir başarıya ulaştı. MG gibi güçlü markalarıyla öne çıkan şirket, yenilikçi teknolojisi ve küresel pazardaki liderliğiyle büyümesini sürdürüyor. Hem kendi markalarına yaptığı yatırımlar hem de iş birlikleriyle sektörün öncüsü olmaya devam ediyor. SAIC Motor, Aralık 2024’te 506 bin araç satışıyla üst üste 6 ay boyunca büyüme kaydetti.
Şirketin yıllık satışları ise 4 milyon 639 bin adede ulaşarak tarihi bir başarıya imza attı. MG başta olmak üzere IM, Roewe, Rising, Maxus, Wuling ve Baojun gibi güçlü markaların üreticisi olan SAIC, yeni enerji araçlarında (NEV) da etkileyici bir performans sergiledi. NEV satışları yıllık %9,9 artışla 1 milyon 234 bin adede ulaşarak rekor kırdı. Avrupa pazarına büyük önem veren SAIC, MG markasıyla bu bölgede de dikkatleri üzerine çekti. MG, Avrupa’da 240 bin adedi aşan satış rakamıyla, kıtanın en çok tercih edilen Çin menşeli otomobil markası olmayı başardı. Bu başarı, SAIC’in küresel pazarlardaki güçlü yükselişini bir kez daha gözler önüne serdi.