25. yıla özel şövalye: Honda CBR1000RR Fireblade SP [Galeri]
Honda, INTERMOT Uluslararası Motosiklet, Scooter ve Bisiklet Fuarı’ında tanıtacağı 2017 model CBR1000RR SP‘nin resmi özelliklerini açıkladı. İşte Honda’nın yeni şövalyesinin detayları.
Honda CBR1000RR Fireblade SP, geleneksel değerlerin bir üst aşamasına geçmeye hazırlanıyor. Bir önceki modele göre 15 kg daha az ağırlık ve 8 kW (10 beygir) daha fazla güç değeri ile birlikte yüzde 14 oranında geliştirilen güç/ağırlık oranı bu modeldeki en önemli gelişmeler arasında. Bu değer ayrıca Fireblade tarihinde yakalanan en iyi güç/ağırlık dengesini de oluşturuyor.
İlk olarak 1992 yılında CBR900RR Fireblade olarak sunulan seri o tarihten itibaren Honda’nın önemli silahları arasında yer aldı. Fireblade, sınıfındaki modellerden daha kompakt yapıda olmasına karşın daha fazla motor gücüne sahip olmasından ötürü kullanıcılar tarafından her zaman tercih edilen bir model oldu. Fireblade’in 25. yıl dönümü olan 2017 yılı şerefine yeni bir model sunulmasına karar verildi ve şu anda karşımızda duran CBR1000RR Fireblade SP ortaya çıktı. Yeni CBR1000RR SP, yarı aktif elektronik kontrollü süspansiyon, Honda seçilebilir tork kontrolü, seçilebilir motor freni, yeni ABS, quickshifter, vites küçültme desteği (Downshift Assist), ön ve arka tekerlek kaldırma kontrolleri, sürüş modu seçim sistemi ve güç seçici gibi teknolojik olarak da pek çok yeniliği barındırıyor.
Yeni Fireblade SP tasarlanırken, orijinal 1992 modelinin felsefesine sadık kalınmaya oldukça dikkat edilmiş. Bu felsefe ile birlikte yeni Fireblade SP’i daha az ağırlık, daha çok güç, nerede ve nasıl olursa olsun sürücülere yardımcı olan elektronik sistemler üzerine geliştirilmiş bir motosiklet. 1000CC’lik motor 116 nm tork ve 190 beygir güç değerine sahip. Motorun vites kısmında ise 6 kademeleri şanzıman görev yapıyor. Çift kirişli alüminyum şasinin, arka alt şasi, yeniden tasarlanan tekerlekler gibi ağırlık parametrelerinin iyileşmesinde büyük role sahip. CBR1000RR FIREBLADE S’de hız değerlerini karşılayacak şekilde Brembo’nun monoblok dört pistonlu ön fren kaliperlerine yer veriliyor. Motor üzerinde yer alan tüm aydınlatmalar ise LED olarak tercih edilmiş.
2017 HONDA CBR1000RR FIREBLADE SP Teknik Özellikler ve Elektronik Sistemler
Şasi/Elektronik Özellikler
• Atalet Ölçüm Ünitesi (IMU)
• Süspansiyon Kontrol Ünitesi (SCU)
• Öhlins Step motor türü Elektronik Kontrollü (S-EC) süspansiyon
• Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC)
• Ön Tekerlek Kaldırma Kontrolü
• Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolü (RLC)
• Viraj ABS’si
• Sürüş Modu Seçim Sistemi (RMSS)
Şasi
• 196 kg ıslak ağırlık
• Şasi için ayarlanmış sağlamlık dengesi
• Daha sert salıncak kolu
• Daha hafif alt şasi
• Titanyum yakıt deposu
• Brembo dört pistonlu radyal monteli monoblok fren kaliperleri
• Yeniden tasarlanan tekerlekler
• Minimal ve agresif tarzlı gövde
Boyutlar
• 2.065mm x 715mm x 1.125mm
• Tekerlek Mesafesi – 1404mm
• Kaster Açısı – 23.3°
• İz açıklığı – 96 mm
• Sele yüksekliği – 820 mm
• Yerden yükseklik – 129 mm
• Yakıt Deposu Kapasitesi – 16 litre
Motor/Elektronik Özellikler
• Elektrik Kontrollü Gaz Kolu (TBW)
• Gaz Pedalı Konum Sensörü (APS)
• Güç Seçici
• Atalet Ölçüm Ünitesi (IMU)
• 9 seviyeli Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC)
• Ön Tekerlek Kaldırma Kontrolü
• Seçilebilir Motor Freni (SEB)
• Hızlı Vites
• Vites Küçültme Desteği
• Sürüş Modu Seçim Sistemi (RMSS)
Motor
• 8kW güç artışı
• Revize edilmiş supap açıklığı ve kam zamanlaması
• 2 kg tasarruf sağlayan Magnezyum kapaklar
• Titanyum susturuculu 4-2-1 egzoz
• Yeniden tasarlanmış vites küçültme desteği / kayıcı kavrama
• Lityum-iyon akü