İlk kez New York’ta kullanıcıların karşısına çıkacak olan 2019 Cadillac CT6 V-Sport, tasarım ve özellik olarak güncelleme niteliğinde değişimler alsa da motor kısmında önemli bir geri dönüşü barındırıyor.
Lamborghini denildiği zaman pek çok kişinin aklına egzotik tasarım dili ve güç gelir. Otomobile biraz daha ilgisi olanlar ise “kızgın boğanın” aynı zamanda on iki silindirli motoru bir efsane olarak taşıdığını bilir. Motor teknolojilerinin tarihçesine biraz daha derinlemesine daldığımızda iki basamak aşağıda bizleri Cadillac karşılar. V8 motoru seri üretim olarak piyasaya sunan ilk marka konumunda olan Cadillac, 116 yıllık geçmişiyle General Motors bünyesindeki en köklü üreticilerden bir tanesi. 90’lı yılların ortalarına kadar kendi içerisinde sekiz silindirli makinelerin üretimini devam ettiren şirket, uzun zamandır bunu kardeş markalarından tedarik etmekteydi. Taa ki bugüne kadar. Aradan geçen 26 yıllık zaman diliminin ardından köklerine geri dönmeye karar veren Cadillac bunu 2019 CT6 V-Sport ile asfalta taşıyor. 4,2 litre hacimli ve twin-turbo destekli olan bu yeni motor, CT6’nın ardından diğer modellerde de kullanıcılarla buluşacak.
Uzun biz zaman diliminin ardından gelen bu dönüşü 550 beygirlik güç ve 850 Nm tork ile gerçekleştiren Cadillac’ın motorla ilgili paylaştığı teknik detaylar, mühendislik konusunda ciddi mesai harcandığını da gösteriyor. Motorun hacmindeki büyüklükten ötürü ortaya çıkabilecek ağırlık problemini çözebilmek adına blok ve piston gibi temel parçaları alüminyumdan üreten marka, turbo kısmında ise BMW’den tanıdığımız twin-scroll teknolojisinden faydalanıyor. Bu da turbo lagının önüne geçilebilmesi adına alınmış bilindik ve önemli çözümlerden bir tanesi. Bunlara ek olarak elektronik wastage valf konrtolü, aktif yakıt yönetimi, silindir kapatma teknolojisi, stop/start ve su destekli intercooler gibi parçalar motorun yüksek verimliliğindeki önemli parçalar arasında. Bu üniteyi 10 ileri değerli şanzımanla kombin eden Cadillac, LSD diferansiyel ve elektronik desteklerle dört tekerleğe aktarılan gücün yere aktarımında minimum kaybı hedefliyor. Brembo tarafından geliştirilen dört pistonlu fren kaliperlerinin sadece 2019 CT6 V-Sport’a özel üretildiğini de belirtmeden geçmeyelim.
500 beygirlik daha alt bir versiyonla da satışa sunulacak olan bu motorla birlikte 2019 Cadillac CT6 V-Sport’un tasarımında da markanın en güncel dilini görüyoruz. Aracın dış kısmında ızgara ve ışıklandırma grubu gibi karakteristik güncellemelere giden marka tasarımcıları, iç dünyada ise kullanıcıları 10 inç büyüklüğünde ve 1080p çözünürlüğündeki yeni multimedya ekranla karşılayacak. Elektronik destek listesinde ise ön bölge çarpışma uyarısı, şerit değiştirme alarmı, kör nokta alarmı, şeritte tutma asistanı, geri bölge trafik alarmı, ön ve arka otomatik acil durum freni ve yarı otonom hız sabitleyici gibi parçalar yer almakta. Tüm performans detaylarıyla önümüzdeki hafta kapılarını açacak olan New York Otomobil Fuarı’nda sahne alacak olan CT6 V-Sport’un fiyat bilgisinin de organizasyonda açıklanması bekleniyor.