Tasarım ve donanım konusunda eli bir hayli güçlü olan DS 3 Crossback, önümüzdeki yıl sahne alacak elektrikli versiyonuyla güncel rekabete de erken atılacak.
Gün içerisinde ortaya çıkan ilk sızıntı detaylarıyla bizleri heyecanlandırmayı başaran DS 3 Crossback, Paris Otomobil Fuarı öncesinde tüm kozlarıyla artık karşımızda duruyor. En büyük sürprizini beklenenin de öncesinde satışa sunulacak olan elektrikli versiyonuyla yapan otomobil, Türkiye’deki kullanıcılar için de önemli bir şans olabilir. Bu versiyonda yeni standartlar üzerinden 300 kilometre gibi yeterli menzil değerini kat edebileceğini öğrendiğimiz DS 3 Crossback, barındırdığı kokpit tasarımıyla da standartlar dışına çıkmak isteyenlere hitap ediyor. Otomatik olarak dışarı çıkan gizli kapı kolları ise premium hissiyatı doruklarda yaşatan bizce en çekici özelliklerden bir tanesi.
Tasarımsal detaylarını gün içerisinde değerlendirme fırsatı yakaladığımız için DS 3 Crossback’in öncelikle motor bazında resmileşen seçeneklerine bakmakta fayda var. Giriş seviyesinde başladığımız PSA grubunun diğer üyelerinden de tanıdığımız PureTech motorlar karşımıza çıkıyor. Kullanıcılar 1,2 litre hacimli bu motoru 100, 130 ve 152 beygir olmak üzere üç farklı versiyon üzerinden satın alabilecek. Dizele de henüz yüzünü dönmeyen DS, 1,5 litrelik BlueHDi makineyi 100 beygirlik versiyon üzerinden yelpazeye dahil edecek. Tüm bunları bir kenara bırakıp ana yemeği yemek için masaya oturduğumuzda, pazara renk getirecek elektrikli versiyonla karşılaştık diyebiliriz. Aracı DS3 Crossback E-Tense adıyla satışa sunacak olan marka, öne çıkan teknik değerleri de şimdiden paylaşmış durumda. Üzerinde barındırdığı bir adet elektrikli motorla 136 PS güce ve 260 Nm tork değerleriyle asfalta inecek olan modelin 0’dan 100’e hızlanması için 8,7 saniyeye ihtiyacı var. Maksimum hız konusunda ise Sport modda 150 km/s‘lik verinin paylaşıldığını görüyoruz.
Ailenin yeni üyesi dahil olacağı sınıf gereği bir hayli zengin donanıma sahip olmak durumunda. Bu konuda çıtayı bir hayli yükseğe yerleştiren DS, gizli kapı kolu oyunuyla maça 1-0 önce başlayabilir. Dış bölümde Matrix LED Vision far grubuyla gelen modelde 18 inç‘lik jantların tasarımları da genel karakteri tamamlama iddiasında. MONTMARTRE, BASTILLE, PERFORMANCE Line, RIVOLI, OPERA ve sınırlı üretim olmak üzere La Première paketleri Ds 3 Crossback ile birlikte gelecek donanım paketleri olarak detaylara yansıyor.
Kokpit bölümüne geçtiğimizde bizleri DS 7 Crossback’ten ayrılan önemli noktalar karşılamakta. Merkezde yer verilen ekranın ebatını 10,3 inç olarak belirleyen DS, PSA grubunun en önemli özelliklerinden olan dijital sürücü ekranını da güzel bir kişiselleştirme ile araca dahil ediyor. Markanın şu aşamada üstünde durduğu bir diğer nokta kullanılan ses sistemi. Bunun için özellikle ayrı bir çalışma gerçekleştirdiği söylenen DS mühendisleri sonuç olarak kabinin farklı noktalarına dağıtılan ve akustik açıdan ideal konumlandırılan 12 adet hoparlör ile toplam 515 Watt ses çıkışına sahip üst seviye bir ses sistemini elde etmiş durumda. Bagaj hacmi içinse şimdilik 350 litre civarında bir rakamın telaffuz edildiğini görüyoruz.