2015 yılında geçirdiği trafik kazası sonucunda felç olarak Honda’ya emniyet kemeri davası açan bir kadın 37,6 milyon dolar tazminat kazandı.
Bundan yaklaşık 4 yıl önce Sarah Milburn isimli 27 yaşındaki kadın, içerisinde seyahat ettiği Honda Odyssey marka Uber aracının kırmızı ışıkta geçmesiyle oluşan trafik kazası sonucunda felç oldu. Hayatının en kötü yolculuğunu yapan Milburn’ün kazada boynu kırıldı. Kaza sonrasında talihsiz kadının avukatı Honda Odyssey’in emniyet kemerlerinin kötü tasarlandığını ve yaralanmalara sebep verdiğini savundu. Kaza anında Milburn’ün minivanda oturduğu üçüncü sıra koltukta kullanılan iki parçalı emniyet kemeri sistemi birçok kişi için kullanımı oldukça güç tasarıma sahip. İki parçalı emniyet kemeri sisteminde; kemer minivanın tavanında bulunan bir askıdan çekilerek kullanılıyor. Alışılmış emniyet kemeri sistemlerinden farklı olarak bu kemerlerin iki tokası bulunuyor. Öncelikle birçok kullanıcının ne olduğu hakkında fikrinin dahi olmadığı mini bir tokayı kalçalarının sağında bulunan yuvaya, ardından standart tokayı da tersi yönde kalçalarının solundaki yuvaya takması gerekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bağımsız uzmanların yaptıkları test sonuçlarına göre bu iki parçalı emniyet kemeri sistemini kullananların yaklaşık yüzde 10’luk kısmı emniyet kemerini doğru takabiliyor. Öyle ki Milburn’ü savunan avukatların yaptırdığı testlerde 53 kişiden 50’sinin emniyet kemerini doğru takamadığı ve hiç emniyet kemeri takmamanın iki parçalı bu kemeri hatalı takmaktan daha güvenli olduğu ortaya çıkıyor.
Diğer tarafta Honda yetkilileri, emniyet kemerlerinin standartlara uygun olarak tasarlandığını söylüyor. Ayrıca doğru kullanıldığında bu türde ciddi bir yaralanmayla karşılaşılmayacağını dile getiriyor. Aile ise bu davanın örnek teşkil etmesini ve ikili parçalı sistemin yasaklanmasını umuyor.