Ailenin en performanslı modelleri olarak listeye dahil edilen 2020 Audi RS Q3 ve 2020 Audi RS Q3 Sportback performans arayanlara cevap olacak.
Alman otomobil piyasasının emisyon çalkantıları üzerinden hararetli günler geçirdiği bu hafta, neyse ki yeni modellere de sahne olmaya devam ediyor. Bir süredir tanıtımı için geri sayımı içerisinde olduğumuz 2020 Audi RS Q3 ve 2020 Audi RS Q3 Sportback, resmi kaynaklardan gelen detaylı paylaşımlar üzerinden artık tüm kartlarıyla sahnede. Son dönemlerin yükselen sınıflarından olan kompakt SUV sınıfının en performanslı üyelerinden birisi olarak kullanıcıların karşısına çıkacak olan ailede çok ciddi rakamlarla karşı karşıya olduğumuzu ilk anda belirtmek gerekiyor. Kaputlarının altında 2,5 litrelik beş silindirli makinelerle gelen bu iki canavar 395 beygir güve ve 480 Nm torka sahip. Bu da üzerlerinde taşıdıkları RS rozetini hak etmek konusunda çok zorlanmayacakları anlamına geliyor.
Modellerin temeli performans üzerine oluşmasından ötürü konuşmaya rakamlar üzerinden devam etmenin daha doğru olacağını düşünüyoruz. Audi’ye göre kullanılan bu makine ve 7 ileri S tronic şanzıman birlikteliği, otomobilleri 0’dan 100’e 4,5 saniyede taşıyabilecek bir performans sergileyebiliyor. Maksimumda 280 km/s hıza erişebileceğini gördüğümüz modellerde bu rakamın opsiyonel olarak daha yukarı da çekilebilir olması meraklıları için oldukça önemli. Tabi ki söz konusu bir RS modeli olduğu için iş sadece motorla sınırlı kalmıyor. Bu motorun sınırlarını en iyi şekilde yere aktarması ve sürüş zevki gibi noktalardan sorumlu olan ciddi geliştirmelere de merhaba diyoruz. Bu noktada Quattro ile birlikte özel olarak geliştirilmiş performans odaklı süspansiyonlar hayati önem arz ediyor. Araçların yüksekliklerini 10 milimetre aşağı çeken bu yapı içerisinde fren ve direksiyon gibi temel noktalarda da önemli geliştirmeler söz konusu. Fren sisteminde 6 pistonlu kaliperleri tercih eden Audi, ön bölümde 375 arka bölümde ise 310 milimetrelik disklerden faydalanıyor. Sürüş sırasında aracı milisaniyelerle kontrol eden Dinamik Şasi Kontrolü’nü de bu sürüş ahenginin içerisine dahil edebiliriz.