Önümüzdeki yıllarda X3’ün elektrikli versiyonu olarak aileye katılacak olan BMW iX3, menzil konusunda tedirginlik yaşayanları iddialı destekleriyle karşılayacak.
Uzun bir süredir elektrikli ailesine yeni bir model ekleme konusunda çekingen davranan BMW, listemizin üst sıralarında yer alan konsept projesi iX3‘ün tanıtımı nihayet gerçekleştirdi. Pekin Otomobil Fuarı kapsamında tüm dünyanın karşısına çıkarttığı bu modelle 2020 yılında satışa sunacağı tamamen elektrikli X3‘ün provasını yapan marka, seri üretime geçerken şu anda gördüğümüz pek çok tasarım hattına sadık kalmayı planlıyor. Altyapı olarak geçtiğimiz yıl içerisinde tanıtımı gerçekleştirilen ve şu anda satışta olan X3 ile kardeş olan iX3’ün tek seferde kat edebildiği 400 kilometrelik menzil değeri hızlı şarj teknolojisiyle desteklenmesinden ötürü herhangi bir problem yaşatacak gibi gözükmüyor.
Tasarımsal olarak BMW i departmanının dokunuşlarıyla farklı bir havaya sahip olduğunu söyleyebileceğimiz BMW iX3’ün öncelikle teknik değerlerine bakmakta fayda var. Zira şu anda bize söylenen bu değerler, seri üretime geçiş sürecindeki model için de aklımızda bazı şeylerin şekillenmesine vesile olacak. Aldığımız bilgilere göre 270 beygir gibi bir güce sahip olan model, bu değer ile dizel motora sahip X3’ü geride bırakmayı başarıyor. Şimdilik üzerinde 70 kWh’lık bir batarya paketinin kullanıldığı aracın bu ünitesi, 150 kW‘lık hızlı şarj istasyonu üzerinden 30 dakikalık hızlı şarj ile tamamen dolu hale gelebiliyor. Bu da kesinlikle uzun yol için ortada herhangi bir sorunun olmayacağı anlamına geliyor elbette. Eğer kağıt üzerinde verilen bu hızlı şarj ve menzil değeri seri üretimde de korunur ise, geriye kalan tek şey 150-200 kilometre mesafe aralıklarla hızlı şarj istasyonlarının kurulmasına kalacak.