Pek çok teknolojik yeniliği beraberinde getiren Audi e-tron, ilk 999 adetlik versiyonuyla Amerika’da satışa sunulacak.
Mercedes’in EQC hamlesinin ardından başlangıcı yaptığı elektrik yarışı Audi e-Tron ile birlikte artık ikinci üyesini resmi olarak kazanmış durumda. Geçtiğimiz yıl içerisinde konsept olarak başlayan macerasının ardından günümüze gelene dek bir çok detayını öğrendiğimiz modelin seri üretim formu düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında gerçekleştirildi. R8 e-tron’un aksine Audi’nin ilk seri üretim elektrikli otomobili olarak tarihe geçecek olan e-tron SUV performans değerleriyle geçtiğimiz süreçte ortaya çıkan rakamlarının yanıltmadı diyebiliyoruz. Önümüzdeki yıl itibarıyla satış yelpazesindeki yerini alacak olan modelin şimdilik en önemli referans rakibi Tesla Model X olacak gibi görünüyor.
Resmileşen rakamlar
Önümüzdeki ay içerisinde kapılarını açacak olan Paris Otomobil Fuarı’nda halkla buluşmasını beklediğimiz e-tron SUV için şimdilik tüm teknik veriler açıklanmış değil. Güç ve tork gibi kısımları eksik bırakan Audi, meraklılarının daha ön planda tuttuğu şarj ve menzil değerlerini ise paylaşmış durumda. Performans konusunda bildiğimiz tek şey ise aracın maksimumda 200 km/s hıza çıkıp, 0’dan 100’e yaklaşık 5,5 saniyede erişebildiği.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tanıtım etkinliğinde Audi’nin özellikle üzerinde durduğu nokta olan verimlilik konusu, batarya ve motoru içerisine alıyor. Kendi içerisinde geliştirdiği özel bir sistemle enerji geri kazanımı konusunda çok büyük bir verim elde ettiğini söyleyen marka, sürüş dinamiklerine göre yüzde 30‘a varan ek menzili elde edebilmiş durumda. İki adet elektrikli motor ve elektrohidrolik olarak entegre edilmiş olan fren kontrol sistemiyle desteklenen e-Tron’a üç farklı geri kazanım modu eşlik edecek. Peki tüm bunların ardından elimizde menzil konusunda neler var? Tek seferde 402 kilometre menzil günümüz koşulları itibarıyla netleşmiş durumda. 95 kWh’lık batarya paketiyle gelen otomobilin hızlı şarj desteği, 30 dakikalık bağlantı ile yüzde 80‘lik dolum yüzdesine olanak tanıyor.
Audi e-tron’u kafamızda canlandırabilmek adına ebatlarına da bakmak gerekiyor elbette. Araç burada bizleri 4.900 milimetre uzunluk , 1.930 milimetre genişlik ve 1.666 milimetrelik yükseklik değerleriyle karşılıyor. Bu ebatların içeride getirdiği geniş yaşam alanı beklediğimiz gibi son jenerasyon teknolojik silahlarla donatılmış durumda. Konsolun merkezin 10,1 inçlik multimedya ekranla gelen e-tron’da klima kumandalarının olduğu bölümde 8,6 inç‘lik ikincil ekran konumlandırılıyor. Direksiyon arkasında yer alan Audi Sanal Kokpit Teknolojisi’nin tüm e-tron versiyonlarında standart olarak sunulacak olması da güzel detaylardan bir tanesi. İlk olarak Amerika pazarında satışa sunulacak olan Audi e-tron 74.800 dolarlık başlangıç fiyatına sahip olacak. 999 adetle sınırlandırılacak olan First Edition versiyonlarında (86.700 dolar) 21 inç’lik jant setini ve Premium Plus donanım paketini sunacak olan Audi’nin şimdiden ilgi görmesi bekleniyor. Aracın en önemli özelliklerinden birisi olan ve geleneksel aynaların yerine kamera sistemini barındıran Sanal Ayna Teknolojisi de kısa süre içerisinde tercih edilebilecekler arasındaki yerini alacak.