Prototip sürecinin ardından planlanan tanıtımı gerçekleştirilen Audi e-tron GT, mühendislik altyapısıyla markası için bir kilometre taşı.
Audi’nin elektrik krallığını kademeli olarak oluşturduğu planlamanın ikinci üyesi e-tron GT, konsept sonrası nihayet seri üretim versiyonuyla karşımızda. Markanın performans otomobilleri tarihine geçecek teknik nitelikleriyle dikkat çeken model, kuzeni ve rakibi Taycan’dan anımsadığımız seviyede veriler vadediyor. Standart dışında RS rozetiyle de satışa sunulacak iki farklı versiyona sahip olan Audi e-tron GT, zirve noktasında sunulan 598 PS’lik güç değerinin yanında 487 kilometrelik menziliyle tüm soru işaretlerini ortadan kaldırıyor.
e-tron GT’nin rakamsal verileri öncesinde markanın da tanıtımla özellikle öne çıkarttığı noktalardan bahsetmekte fayda var. Araç için açıklanan sürtünme katsayısı 0,24 olarak karşımıza çıkıyor. Bu da Audi tarihinin bu noktada en iyi otomobiline baktığımız anlamına geliyor. Bu değerin elde edilmesinde rüzgarı karşılayan tampondaki hava girişlerinden arkadaki difüzöre kadar tüm gövde panellerine büyük görev düşüyor. e-tron GT’de kullanılan jantlar da yine bu amaca hizmet etmek adına özel olarak tasarlanıyor.
Böylesine parçaların şüphesiz alt tarafta görev yapan motorun ürettiği verileri daha değerli kılmasında hayati önem i var. e-tron GT, Volkswagen grubunun üst seviye modellerinde kullandığı J1 Performance platformu üzerine geliştiriliyor. Bu platformla birlikte aracın 800V hızlı şarj desteğine de sahip olduğunu biliyoruz ki böylesine bir kaynak, bataryayı yüzde 5’den yüzde 80 seviyesine sadece 22,5 dakikada getiriyor. 5 dakikalık şarj ile 100 kilometre menzil değeri de yine deneyimlenebilecek nimetler arasında.