Benzinli ayağında yapılan güncellemelerle ileriye taşınan Dacia Duster, performans ve ekonomi konusunda elini biraz daha güçlendirmiş durumda.
Dacia Duster, ürün gamına eklediği yeni nesil benzinli motorlar ile sürüş keyfini ileriye taşıma iddiasıyla karşımıza çıkıyor. Performans artışlarının yanı sıra karbon salınımı konusunda da ileriye taşınan motorlar kompakt yapılarıyla da iktisadi kullanım imkanı sunabiliyor. 1.0 TCe 100 beygir ve 1.3 TCe 150 beygirlik seçeneklerle sunulacak benzinli motorlar arasında bir ilke de şahit olacağız. Dacia Duster’ın 4×4 versiyonlarında ilk defa kullanılan 1.3 TCe benzinli motor, arazi performansını bir üst seviyeye taşırken performans dinamikleriyle beklenti yaratmayı başarıyor.
Yerini aldığı SCe 115’e göre daha yüksek bir sürüş dinamizmi sunan 1.0 TCe’nin yakıt tüketiminde 100 kilometre için 5,4 litre gibi bir ortalama vadettiğini görüyoruz. Makinin karbon emisyon salımı kilometrede 124 gram dolaylarına çekilmiş durumda. 5 ileri manuel vites kutusu ile gelen motorun tork verisi ise 160 Nm olarak karşımıza çıkıyor. Duster ürün gamına eklenen 1,3 litrelik makine ise yerini aldığı 1,2 Tce 125 beygir benzinli motora göre daha düşük yakıt tüketim değerlerine sahip. 100 kilometrede ortalama 6,3 litre tüketim vadeden makine 250Nm maksimum torku ile de bir önceki nesil motora kıyasla ekstra 25 beygir güç ve 45Nm tork sağlıyor. Duster, Türkiye’de müşterisinin tüm taleplerine cevap vermek üzere benzinli, dizel ve LPG seçenekleri ile satışa sunulmaya devam ediliyor.
Dacia Duster geleceğini başka boyuta taşıyan proje