510 beygirlik güç ve yepyeni sürüş dinamikleriyle 2018 Aston Martin Vantage
13 yıllık zamanın ardından en ciddi değişimini elde eden 2018 Aston Martin Vantage, teknik altyapısında önemli bir ilki de beraberinde getiriyor.
Bir İngiliz atasözü bizlere mutlak gücün bir gün mutlaka yozlaşacağını söyler. İngiliz otomobilleri içerisinde bulutların üzerinde seyreden modeller içerisindeyse bu sözün farklı bir boyutuna şahit olmaya devam ediyoruz: Mutlak güç mutlaka evrilir! Bizlere bunun keyifli örneklerini sunmaktan kendini hiç geri koymayan Aston Martin, yeni Vantage ile birlikte bizim perspektifimizle en iddialı tasarımını karşımıza çıkarttı. Aston Martin tarihine Henrik Fisker imzasıyla 2005 yılında katılan Vantage, 2018 model yılıyla birlikte bizleri bambaşka çizgilerle karşılıyor. Motor bölümünde daha önceki modellerde de gördüğümüz gibi Mercedes-AMG imzalı bir üniteyi bandıran yeni jenerasyon artık centilmenlerin yerine haylazların otomobili rolüne geçmeyi hak etmiş gibi. Üzgünüz Henrik, bıraktığın miras artık çok farklı bir boyutta!
Bond için DB’ye yönelme vakti
Sport coupe formunda olan Vantage’in bir Aston Martin olmasından ötürü merak ettiğiniz ilk nokta performansı olabilir. Lakin markanın tasarımcıları ortaya öylesine farklı bir karakter koymuş ki ancak tüm tasarımsal parçaları inceledikten sonra aklınıza motordaki teknik detaylar gelebiliyor. Tamamen yenilenen alüminyum şasi üzerine geliştirilen Vantage’ın buna paralel olarak burulma direnci de önemli oranda iyileştirilmiş. Bu da yenilenen çekiş kontrol sistemleriyle birlikte çok daha iyi bir viraj kabiliyeti demek.
Aracın tasarımın bölümündeyse dikkatimizi ilk olarak ön bölüme verelim. Işıklandırma grubunda daha “evcil” bir yapıya yer veren Aston, ön bölümün ızgaran başlayıp karbon fiber lipe kadar saran geniş bir yapıyla tamamlamış. Köpekbalığı burnunu andıran kaput yapısıyla daha kaslı çizgilerin vurgulandığı modelin arka tarafıysa kelimenin tam anlamıyla bambaşka bir dünya. Burada ışıklandırma grubunu oldukça ince bir yapıda tüm arka bölümü kapsayacak şekilde kullanan marka, aerodinamik açıdan aracı rahatlatan parçalı difüzörle hiper otomobillere atıfta bulunuyor. Aracın ağırlık dağılımının 50/50 şeklinde olması da üzerinde nasıl bir çalışılmışlık olduğunun çok ciddi göstergesi.
2018 Aston Martin Vantage’ın kokpit bölümü de yapılan yerinde dokunuşlarla renklendirilmiş. Her zaman olduğu gibi elle üretilen ve bu ibaresini plakalarla içerisinde gördüğümüz araçta merkezdeki ekran diğer Aston modelleriyle büyük oranda benzerlik gösteriyor. Konsolun orta bölümü başta olmak üzere döşeme dikişlerinde hakim dış rengin kullanılıyor olması da içerideki “sıkıcılığı” ortadan kaldırmak konusunda önemli rol oynuyor. Direksiyonun arkasındaysa bizleri üç tane elektronik ekran karşılıyor. Burada bazı gelenekselcilerin en azından devir göstergesini analog yapıda görmek isteyebileceğini de belirtmekte fayda var.
Karaktere eşlik eden sekiz silindir
Yeni Vantage’ın birazdan sizlerle paylaşacağımız performans değerlerini çok daha anlamlı hale getiren detayı ilk adımda belirtmemiz gerekiyor. Tamamen yenilenen şasinin de büyük etkisiyle birlikte bu jenerasyonun yerini aldığından 136 kilogram daha hafif olduğunu görüyoruz. Bu pozitif değişim bizi beygir gücü kısmında da karşılıyor. 4.0 litrelik biturbo destekli makine 510 beygir güç ve 685 Nm tork üretiyor ki bu da V8 Vantage GT’nin 80 beygir ilerisinde bir değer. Tüm bu güç değerleri ve yenilenen sekiz ileri ZF şanzıman bir araya geldiğinde 2018 Vantage, 0’dan 100’e hızlanmasını yaklaşık 3,6 saniyede tamamlarken maksimum 315 km/s hıza erişebiliyor. Tüm bu değerlerin en büyük rakibi olan Porsche 911’in önüne geçmesine fazlasıyla yettiğini de söyleyebiliriz.
Kağıt üzerinde yer alan bu değerler içerisinde altyapıda yapılan yenilikler de es geçilemez. Arkadan itişli yapıda olan modelinde elektronik diferansiyel ve tork iletim sistemine yer veren Aston, şanzımanın iyileştirilmiş geçiş hızıyla artık çok daha akıcı ve seri bir sürüş deneyimi vadediyor. Modelde ilk kez elektronik arka diferansiyele yer veren markanın bu sebepten ötürü özellikle sürüş kısmında aynı bir iddiası söz konusu. Bunun sağlanması adınaysa aracın elektronik tork iletim testleri İsveç’in karlı bölgelerinde test edilmiş olması da üzerinde durulması gereken detaylardan. Süspansiyonların tamamında bağımsız yapının kullanıldığı araçta fren sistemindeyse karbon seramik parçalar görev yapıyor. 149.995 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan 2018 Aston Martin Vantage’ın on iki silindirlik versiyonuyla ilgiliyse henüz net bir bilgi bulunmamakta.