6 egzoz çıkışı ve nefes kesen detaylar; Pagani Huayra Roadster BC tanıtıldı
Merakla beklenen süreci bugün sonlandırarak karşımıza çıkan Pagani Huayra Roadster BC, tanıtılmasıyla birlikte stok bitiren otomobiller arasına girdi.
Süper spor otomobil üreticilerin arasında kendi karakterini ortaya koyan sayılı isimlerin başında hiç şüphesiz Pagani var. Zonda ile akıllarımıza kazınan macerasının ardından yıllar geçtikçe üzerine koymayı başaran İtalya merkezli şirketin uzun süredir beklenen projesi nihayet karışımızda. Bir süredir kamuflajlı görüntüleri ve prototip versiyonuyla dış basında kendisine yer bulan Pagani Huayra Roadster BC, artık sunduğu teknik değerler üzerinden gündemi meşgul edebilir. Geçmişi 2012 yılına kadar uzanan standart versiyonun güncellenmiş noktalarıyla desteklenen yeni modelin toplamda 40 adet üretilecek olması onu daha da eşsiz kılıyor. Bu 40 adedin şimdiden satılması da en az aracın kendisi kadar üzerinde konuşulabilecek gelişmeler arasında.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Pagani Huayra Roadster BC teknik özellikleri
Yeni Huayra Roadster BC hakkında akıllarımızda yer edinmesi gereken ilk detaylar şüphesiz teknik veriler olacak. Lakin burada resmi kaynakların performans rakamlarını henüz paylaşmadığını da ilk baştan belirtmekte fayda var. Bunlar dışında elimizde olan veriler aracın 802 PS güce ve 1.050 Nm torka sahip olduğunu söylüyor. Bu rakamlardan sorumlu olansa ailenin diğer üyelerinden de anımsayabileceğimiz AMG kaynaklı 6.0 litrelik V12 motor. Şanzıman kısmında ise Xtrac tarafındam geliştirilen 7 ileri manuelin sunuluyor olması da sürüş zevki konusunda hayati bir tercih.
Yeni Roadster’ı etkileyici yapan yanlarından birisi de sadece 1.250 kilogram olan ağırlık değeri B sınıfı bir otomobil standartlarında olan bu rakamın süper spor liginde ne denli anlamlı olduğunu meraklıları çok iyi bilecektir. Karbon fiber ve titanyum alaşımların birlikte kullanıldığı şasi üzerine imal edilen otomobilin gövdesi üzerinde yapılan güncellemelerle 280 km/s hızda 500 kilogram yere basma kuvveti uygulaması da üzerinde ayrıca konuşmaya değer. Ayrıca kalkışta 1,9G, virajlarda 2,2G ve frenlemede 2,2G kuvvetine maruz kalınacak olması da aracın deneyimini farklı bir noktada konumlandıracak gibi görünüyor. Ön lip, arka kanat ve difüzör gibi temel parçalarının tamamında farklılıklar gözlemlenen Huayra Roadster BC, iki tanesi difüzör içinde olmak üzere toplamda 6 tane egzoz çıkışına sahip olmasını da listede öne çıkartmazsak olmazdı. Otomobilin ilk gösterimi önümüzdeki ay Amerika’da düzenlenecek olan Monterey Otomobil Haftası kapsamında yapılacak.