Tasarım ve donanım tarafında dikkat çeken farklılıklar getiren 2022 BMW X7, kaputunun altındaki hibrit dokunuşla da önceki seriden ayrışıyor.
Binek segmentteki amiral gemisi olan 7 Serisi için yeni nesil tanıtımını gerçekleştirmesini beklediğimiz BMW, diğer tarafta SUV ailesinin amirallerinden X7 üzerinden ilk kartlarını masaya açıyor. Özellikle tasarım revizyonları çerçevesinde 7 Serisi ve i7’nin taşıyacağı karakterden ipuçları taşıyan yeni X7 ürün gamı, tasarım ve donanım tarafındaki değişimleriyle dikkat çekecek. Tamamen değişen ön ışıklandırma grubu ile bambaşka bir kimliğin dinamiklerini barındıran 2022 BMW X7, tanıtımla birlikte kendisini gösteren M versiyonuyla da performans tarafında beklentileri karşılamayı vadediyor. BMW’nin görsel taraftaki doygunluğu desteklemek adına devasa böbrek ızgaralar için ışıklandırma desteğini buraya da getirmiş olması, özellikle gece sürüşlerindeki ihtişama önemli katkı sağlayacak gibi görünüyor.
xDrive40i, xDrive40d ve M60i versiyonları üzerinden gösterimi yapılan yeni X7 ailesi tasarım kadar donanım tarafında da çok daha tatmin edici. BMW’nin ilk kez sunmaya başladığı 23 inç ebatlı devasan jantlarla birlikte karakterine güç katılan modelde krom paneller ve tamamen yenilenen tamponlar ilk dikkat çekenler arasında. M versiyonu da sportif bazda farklılıkları getiren yeni tamponlarla birlikte egzoz ve difüzörlerde de değişimi hissetmek çok zor olmayacak. X7 ürün gamında değişimini kolaylıkla hissettirecek bölümlerden birisi de kokpit tarafında kullanıcıları bekliyor. Burada kapıları açtığımız iX ve i4’te de gördüğümüz yeni nesil iDrive 8 paneli tüm ihtişamıyla bizi karşılamakta. 12,3 inçlik sürücü ve 14,9 inçlik multimedya ekran panellerinin bileşiminden doğan iDrive 8, söz konusu görsellik olduğunda üzerine düşen görevi fazlasıyla yapabilecek bir ünite olarak notlarımızdaki yerini koruyor. Orta panelde de geleneksel vites topuzunun yerini alan “seçici” tasarımı da meraklılarının hemen ayırt edebileceği değişimler arasında.
Motor tarafına geçtiğimizde ise 48V’luk hibrit sistem dokunuşu farklılık yaratıyor. Ailenin giriş seviyesinde turbo besleme 3.0 litrelik sıralı altı silindir benzinli ve dizel motorlar konumlanıyor. Hibrit bileşimiyle birlikte performans ve verimlilik tarafında iyileştirmeler de kaçınılmaz getirile arasında. Paylaşılan verilere göre benzinli motorda 50 beygirlik güç ve 70 Nm torkluk iyileşme söz konusu. Dizelde ise 12 beygir güç ve 20 Nm’lik ekstralarla yola devam ediyor. X7 ailesinin 7 kişilik olarak tercih edilebilme senaryosu devam ediyor. Bu noktada ekstra yolcu kapasitesi düşünülerek motorun performans kaybı yaşamaması adına xDrive40i versiyonunda 41 beygirlik güç ve 70 Nm’lik tork artışının standart olarak sunulduğunu da belirtmekte fayda var. Bu artışla birlikte baz pakette 380 PS güç ve 540 Nm’lik tork değerlerini teknik tabloda görebiliyoruz. Dizel tarafında ise rakam 350 beygir güç ve 720 Nm tork şeklinde.