818 beygirle “devri alem”; Ferrari 812 Superfast için marka tarihine geçen sınırlı üretim versiyon
Resmi kaynaklar üzerinden ilk detayları paylaşılan Ferrari 812 Superfast versiyonu, teknik nitelikleriyle krallığın yeni prensi olacak.
Emisyon standartlarının hiç olmadığı kadar zorlayıcı olduğu günümüz dünyası, üreticilerin yollara çıkabilecek otomobiller için hayat kurtaran destekçisi hibrit entegrasyonlarından başkası değil. Bu durum ürün gamlarının zirvelerinde yer alan V12 ve V8 gibi atmosferik makinelerin geleceği için de artık geri sayım içerisinde olduğumuz bir tabloyu doğuruyor. Günümüzdeki örnekler ise türlerinin son örnekleri olarak karşımıza çıkabilir. Ferrari 812 Superfast için bugün ilk duyurusu gerçekleştirilen sınırlı üretim versiyon da, teknik nitelikleri ve motoruyla bambaşka bir noktada konumlanıyor. 5 Mayıs’ta düzenlenecek etkinlik kapsamında tüm detayları açıklanacak olan otomobil, 9.500 birim olarak açıklanan devir seviyesiyle bu alanda marka tarihine geçiyor.
Ferrari 812 Superfast sınırlı üretim versiyonuyla unutulmazlar arasına girecek
Ferrari kaynakları bu özel modelin teknik detaylarının büyük çoğunluğunu 5 Mayıs’a saklamayı tercih ediyor. Bu noktada elimizde olan parçalar da en az fotoğraflar kadar tatmin edici. Otomobilde standart 812 Superfast’taki 6,5 litrelik V12 makinenin kullanımına devam edilecek. Bu motora yapıla mühendislik dokunuşlarıyla birlikteyse yaklaşık 820 beygirlik güç değerinin ortaya çıkması söz konusu. Bu rakamla birlikte Ferrari’nin en güçlü yol otomobili olacak sınırlı üretim model, 9.500 devir çevirerek de bunu sokaklarda yapan ilk “şahlanan at” olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Maranello’daki mühendisler markanın İkinci Dünya Savaşı sonrası erken döneminden günümüze kadar uzanan on iki silindir mirasının güncel zirvesi için önemli değişimler yapmayı da es geçmiyor. Standart versiyona göre motorda supap zamanlaması revizyonları ve yepyeni bir egzoz sistemi gibi önemli mekanik değişimler yapılmış durumda. Rakamlarla birlikte aracın viraj kabiliyetini artırmak için dört tekerleğin de birbirinden bağımsız hareket edebildiği bir sistem de kullanıcıları bekliyor olacak. Gövde panellerin yapılan ekstra karbon değişimleriyle ağırlık kazanımını da beraberinde getirmesini beklediğimiz model, 2,9 saniyelik 0-100 ve 340 km/s’lik standart versiyon verilerini hangi noktalara çekecek hep birlikte göreceğiz.
İlgili video
Ferrari Roma