reklamı kapat

POPÜLER

887 beygirle “dünyanın güçlü V12 arazi aracıyla” tanışın: Brabus G65 900

On iki silindirliler arasında dünyanın en güçlü örneği olduğu açıklanan proje, Mercedes G-Serisi’nin bu zamana kadarki en özel versiyonları arasında.

Mercedes’in imza niteliğindeki modellerinden bir tanesi olan G-Serisi hiçbirimizin kayıtsız kalamayacağı otomobillerden birisi. Standart bir G-Serisi’nden daha güzel ne olabilir? sorusuna vereceğimiz cevapsa AMG departmanın imzası olurdu. Bu ikilinin üzerine gelecek olan Brabus dokunuşuysa dondurmanın üzerine dökülen çikolata sosuna eklenen fıstığı temsil ediyor. Mercedes modellerin üzerine yaptığı çalışmalarla akıllarımızdaki yerini koruyan Brabus, Frankfurt Otomobil Fuarı gibi bir organizasyona da damga vurmayı başardı. Nasıl mı? On iki silindirli motora sahip modeller arasında dünyanın en güçlü arazi otomobiliyle!


Yakın zamanda dünyanın en güçlü dört kapı cabrio modeli olan 700 beygirlik Mercedes S65 projesinin tanıtımını gerçekleştiren Brabus ekibi, Frankfurt Otomobil Fuarı’na 887 beygirlik güç ve 1.200 Nm tork (Normal şartlarda 1.500 Nm olan değer güvenlik nedeniyle elektronik olarak kısıtlandı.) değerleriyle dünyanın en güçlü V12 arazi aracını getirdi. Toplamda sadece on adet üretileceği açıklanan Brabus G65 900, 666.000 euro’luk etiketiyle de fazlasıyla dikkat çekmeyi başarıyor. Kaputunun altında 6.3 litre hacimli V12 biTurbo makineyle gelen araç performans değerleriyle AMG imzalı standart G65’in ciddi anlamda ilerisinde konumlanıyor. 0’dan 100’e hızlanmasını standart versiyondan 1,4 saniye iyi şekilde 3,9 saniyede tamamlayan araç AMG GT’nin bile önünde. Maksimum sürat değeri 230 km/s’ten 270 km/s‘e çıktığı gözlemlenen aracın bu değerleri yakalamasındaki önemli yardımcılarından birisi de ağırlık kazanımı sağlayan gövde parçaları. Üzerinde 23 inç‘lik jantları standart olarak gelen araç aynı zamanda bir SUV için tasarlanmış en büyük fren sistemine de sahip. Kaput başta olmak üzere tüm gövde komponentleri karbon olan aracın kokpit bölümü de S-Serisi’ni aratmıyor.


Kabin bölümünün tamamında deri döşemenin hakim olduğu Brabus 900’ün asıl hikayesi arka bölümünde diyebiliriz. S-Serisi’nde olduğu gibi arka koltukları birbirinden bağımsız olması adına platformla ayrılan aracın bu platform bölümünde, 4,3 inç‘lik ekran ve bardaklık (soğutma ve ısıtma destekli) gibi parçalara yer veriliyor. Frankfurt Otomobil Fuarı’nın şimdiden gözdelerinden birisi haline gelen Brabus’ın bu projesi, tüm bağımsız geliştiricilerin çıtasını bir adım ileriye çekmesine vesile olabilir.