reklamı kapat

POPÜLER

Apple, sosyal ağ analiz servisi Topsy’yi satın aldı

 - Güncelleme: 03 Aralık 2013 18:07

Topsy‘yi bünyesine kattığını duyurdu.

The Wall Street Journal’ın haberine göre Twitter ve Google+ gibi sosyal ağlarda kullanıcıların gönderdiği milyarlarca ileti üzerinden veritabanı oluşturan platform, teknoloji devinin dikkatini çekmeyi başardı. 2006 yılından bu yana yaklaşık 400 milyar tweet arşivleyen Topsy, kelime bazlı sorgu sayesinde sosyal ağlarda derinlemesine analizler yapabiliyor. Örneğin herhangi bir markanın Twitter’da ne kadar konuşulduğu ya da piyasaya sürülen ürünün hangi oranda etki yarattığı fotoğraf, video, link bazında takip edilebiliyor.

Apple adına açıklamalarda bulunan yetkililer satın almayı resmen doğrularken ayrıntı vermekten çekindi. Fakat kulislerde konuşulanlara göre tahminen 200 milyon dolar ödenen servis, iTunes Radio gibi servislere entegre edilerek gündemde yer alan ve kullanıcı tercihlerine uygun benzer içeriklerin listelenmesini sağlayacak. Kamuoyu yoklamasına da imkan veren Topsy’nin Apple’ın yeni iAd reklam silahına dönüşebileceği belirtiliyor.