Anne-babalar, öğretmenler, teyzeler ve kuzenler derken internet kültüründen anlayan anlamayan herkesin kendine bir profil açmasıyla, Facebook hep kaçmak istediğimiz akraba ziyaretlerini her gün ayağımıza getirmeye başladı. Genel izlenim Facebook’un artık eskisi kadar tercih edilmediği, özellikle gençlerin bu platformdan kaçmaya başladığı yönünde olsa da, araştırmalar tam tersi bir tabloyu ortaya koyuyor.
12-17 yaşlarındaki ABD’li 4500 internet kullanıcısının katıldığı bir anketin sonucunda gençlerin sosyal medya tercihlerini gösteren bir grafik yayınlandı. Buna göre Facebook hala zirvede. Katılımcıların yüzde 75’inden fazlası Facebook’u kullanırken, Pinterest, Tumblr ve Snapchat gibi platformları tercih edenlerin sayısı bunun yarısı kadar; üstelik Instagram ve WhatsApp kullanıcılarının toplam sayısı dahi Facebook kullanıcılarının sayısına yetişemiyor. Dahası Facebook kullanıcılarının yüzde 28’i sürekli kullandığını belirtirken, diğer sosyal ağ platformlarının hiçbiri bu kadar yüksek “sürekli kullanım” oranına ulaşamamış.
Gerçi bu sonuçları daha geniş bir çerçevede değerlendirmemiz gerektiğini de unutmamalıyız, sonuçta anket katılımcıları belki de geneli temsil edemeyecek kadar ufak bir örneklemi oluşturuyor. Üstelik elde edilen sonuçları önceki yıllarda görülen alışkanlıklarla kıyaslayabilsek; belki de Facebook’un tercih edilme oranının düştüğünü, Instagram gibi platformlara ait tercih oranının ise arttığını görecektik. Sonuç ne olursa olsun, Facebook’la ilgili genel izlenim çok hızlı yaşlanan ve kullanıcılarından giderek kopan bir ağa dönüştüğü yönünde, dolayısıyla Zuckerberg’ün ayağını denk alması iyi olabilir.