Miami denilince aklımıza deniz, kum ve güneş gelmesi gerekirken popüler kültür ögeleri sağ olsun, zihinlerimize kan ve vahşet görüntüleri yansıyor. Dexter ile bu şehrin ne kadar kanlı olabileceğini hala anlamadıysanız, Hotline Miami zorla da olsa farkındalığınızı artıracak.
Başarılı olmuş bir oyuna devam oyunu yapmak her tür için zordur. Beklentileri karşılamak, yeni fikirler üretmek gerekir. Ancak söz konusu dünya çapında başarı elde etmiş bağımsız bir oyunsa bu zorluk bir tık daha yukarıda oluyor. Çünkü kendi halinde, oldukça kısıtlı imkanlarla üretilen bu oyunların yükselen beklentileri karşılaması her zaman mümkün olmuyor.
Minecraft’ın yapımcısı Markus ‘Notch’ Persson bu konuyla ilgili olarak; “Kimse beni tanımıyorken oyun yapmak çok daha kolay ve keyifliydi. Hoşuma giden şeyleri ekliyor ve dilediğimce özgürlüğün tadını çıkarıyordum. Ancak şimdi milyonlarca insan ne yapmam gerektiğini söyleyip üzerimde baskı oluşturuyor ve bu da yaratıcılığımı kısıtlayan bir durum” demişti. O nedenle Hotline Miami 2’nin işinin hiç de kolay olmadığını kabul etmemiz gerekli. Sadece iki çalışanı olan Dennaton Games dahi ilk oyunun buralara geleceğini beklememiştir muhtemelen.