Yerli yabancı tüm akıllı telefon üreticilerinin pay kapabilmek için birbiriyle yarıştığı, adeta altın yumurtlayan tavuk gözüyle baktığı Çin pazarı nihayet doyum noktasına ulaştı. Gelen son raporlara göre, Çin akıllı telefon pazarında son 6 yılda ilk kez düşüş kaydedildi. Pazar araştırmaları şirketi IDC‘nin raporuna göre, 2015’in ilk çeyreğinde yüzde 4,3’lük bir düşüş yaşanan pazarda 98,8 milyon adet cep telefonu satıldı. 6 yıl sonra yaşanan bu düşüşten sonra pazarın doyum noktasına ulaştığı yorumları yapıldı.
Buradan da artık Çin’de hemen hemen herkesin bir cep telefonu sahibi olduğunu söylemek mümkün. Dolayısıyla bundan sonra gerçekleştirilecek olan cep telefonu satışlarında, halihazırda birer cep telefonu sahibi olan Çinli kullanıcılar hedef alınacak. Bu noktada en avantajlı iki isim Apple ve Samsung. Zira yapılan araştırmalara göre Çinli kullanıcıların artık premium telefonlara yöneldiğini biliyoruz. Özellikle iPhone’un Çin’deki popülaritesini hesaba katarsak, Apple’ın buradan hala kazanabileceği bir şeyler var. Nitekim Apple Çin pazarındaki yüzde 14,7 oranındaki payıyla, yerli üretici Xiaomi’yi bile geride bırakmış durumda.