310 cc’lik yol cambazı: BMW G 310
“Motosiklet cambazlığı çok yönlü bir spordur. Bunun için kompakt ve atik olduğu kadar aynı zamanda kararlı ve dayanıklı bir motora ihtiyacınız var. Agresiflik ve hakimiyeti dengeli bir şekilde aynı gövdede buluşturan bir motor.” Bu sözler üzerine bindiği BMW G 310’u test eden dünyaca ünlü motosiklet cambazı Chris Pfeiffer’a ait. BMW’nin yeni cambazını en iyi tanımlayan sözler desek, yanılmayız herhalde.
İki teker dünyasında hem hacim hem görünüş itibarıyla daha çok heybetli ve asık suratlı motorlarıyla tanıdığımız Bavyeralılar bu kez küçük sınıfın yeni yüzü olmaya geliyor. 310 cc’lik BMW G 310, küçük hacimli kompakt spor sınıfa iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor.
BMW G 310’da Bavyeralılardan çok alışık olmadığımız detaylara sahip. Çelik tüp şasi, kısa dingil mesafesi, alçak gidon, yüksek sele ve tek silindirli çıplak motor bloğu derken motosiklet Chris Pfeiffer’ın saydığı tüm melekeleri eksiksiz yerine getirecek şekilde geliştirilmiş. Beyaz üzerine işlenmiş mavi ve kırmızı renkleriyle BMW’nin klasik renk düzeneğinin yanında tanıtıldığı ülkeye, yani Brezilya’ya jest olarak sarı hakimiyetini görüyoruz.
Fotoğraflarda gördüğünüz motosikletin konsept olduğunu söyleyelim. Dolayısıyla tanıtıma özel olarak geliştirilmiş, motosikletle akrobasi gösterilerine (stunt) özel parçaların seri üretim versiyonda yer almasını beklemiyoruz. Bunların arasında stunt göstericisine özel ayaklıklar, özel sele tasarımı, susturucuyla gizlenmiş egzoz gibi detaylar bulunuyor.
BMW G 310, ismini aldığı 310 cc’lik bir motor bloğuna sahip olsa da ülkelerin vergilendirme düzenlemelerine göre farklı cc’lerde gelebilir. Örneğin Türkiye’de 250 cc üzeri motosikletlerin yüksek vergi oranlarına sahip olduğunu belirtelim. Daha önce belirttiğimiz gibi henüz konsept aşamasında olan motosikletin çıkış tarihi ve fiyat bilgileri şimdilik belli değil.