Brezilya’daki aktivistler internette yazılan ırkçı yorumlar için ilginç bir kampanya başlattı. “Virtual Racism, Real Consequences” (Sanal Irkçılık, Gerçek Sonuçları) isimli kampanya, ırkçı yorumları dev billboard’lara basarak yazanı pişman etmeyi amaçlıyor.
1992 yılında siyahi kadınları savunmak için kurulan CRIOLA isimli aktivist grubun başlattığı başlattığı kampanya karşılığını bulmaya başladı. Twitter ve Facebook’ta yapılan aşağılayıcı yorumları billboard’lara basan grup, bunları yorumu yapan kişinin yaşadığı yerin önüne asarak, yorumu yazıp yazacağına pişman ediyor. Yorumcu için karşı bir linç kampanyası başlamaması adına elbette kişi bilgileri sansürleniyor.
CRIOLA, son zamanlarda iyice yaygınlaşan ırkçı ifadelerin yalnızca Brezilya’yla sınırlı olmadığını, dolayısıyla diğer ülkelerde de benzer kampanyaların uygulanması gerektiğini söylüyor. Bu yaratıcı kampanyayla birlikte klavye ve ekranının arkasına saklanan internet trollerinin de neslinin tükenmesini umuyoruz.