Farklı iş kolları arasında son yıllarda giderek daha fazla önem kazanan Huawei Cihaz Birimi olarak giderek genişleyen portföyümüz ve yeni ürünlerimiz ile küresel piyasada ses getirmeye başladık. 2003 yılında mobil data kartları ile başlayan Huawei cihaz maceramız, 2008’de mobil data pazarında pazar liderliği kazanmamızla devam etti. Bu deneyimle de cep telefonu ve akıllı telefonlar da dahil olmak üzere bugüne kadar toplam 100 milyonun üzerinde cihazı yüzde 75’i denizaşırı ülkelere olmak üzere yüklememiz ve kısa sürede büyük bir başarıya imza atmış olmamız bizi gururlandırıyor. 2009 yılında lanse ettiğimiz ilk Android tabanlı akıllı telefonumuz ve Google iş birliğimiz ile akıllı telefon rakamlarını büyüterek bugün Android akıllı telefon üreticileri arasında ilk 5’e girmeyi başardık. Amacımız, Android akıllı telefon adetlerimizi yükselterek “100 milyon kulubüne” dahil olmaktır. Elbette giderek artan rekabette ürünlerimizi farklılaştırarak tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik cihaz üretme hedefimizi ortaya koyacağız. Bu çerçevede geçen sene, Çin’den sonra İşveç’de de bir tasarım merkezi kuruldu ve uluslararası cihaz tasarımcıları ile çalışmaya başladık. Bu gelişmeyle birlikte cihazlarımızdaki farklı ve etkileyici tasarımlar tüketicilerin dikkatini çekmeye başladı.
Huawei’nin en güçlü olduğu Ar-Ge alanında da Android’e özel bir takım gelişmeler yapıyoruz ve tüketicilere, standart Android arayüzü yerine Huawei akıllı telefonlarında Huawei’ye özel, onların ihtiyaçlarına göre geliştirilmiş arayüzler sunuyor olacağız. Mobil genişbant tarafındaki tecrübemiz ve özellikle Qualcomm iş birliği ile de Huawei akıllı telefonlarımızı her modelde daha hızlı internet hedefiyle geliştiriyoruz. Google ile yapılan iş birliği çerçevesinde özellikle “Mass Smartphone” konseptinde geniş kitlelere akıllı telefon sunmayı hedefliyoruz. Android işletim sisteminin de en güncel versiyonlarını kullanarak tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına cevap veren ürünleri sunmayı hedeflemekteyiz. Örneğin Eylül 2010’da Amerika’da yapılan IDEOS lansmanı ile 1 milyonun üzerinde Huawei IDEOS ürünü tüketicilerle buluşmuştur. Bu lansman Huawei Google iş birliği çerçevesinde ortak düzenlenmiş bir lansman çalışması olmaktadır ve hedef Android 2.2 versiyonun lansmanını diğer üreticilerden farklılaşarak daha geniş kitlelere pozisyonlanmış olmasıdır.
Akıllı telefon hedefimizi destekleyici en önemli unsurlardan biri de elbette uygulamalar. Özellikle Türkiye’de Android Market’in açılması ile beraber belirgin bir şekilde Android işletim sistemine talebin arttığını görüyoruz. Huawei akıllı telefonlarında da Android Market’teki yüz binlerce bedava uygulamadan faydalanmak mümkün. Bununla bilikte küreselde başlattığımız ve Türkiye olarak da öncelik aldığımız bir başka konu da kendi uygulama mağazamız “Huawei HiSpace”. Huawei HiSpace’i daha çok Android Market’i destekleyici bir araç olarak konumlandırıp önceliğimizi yerel uygulamalara veriyor olacağız. Türkiye’de oldukça yetenekli ve deneyimli yazılımcılar ve yazılım şirketleri mevcut. Bu firmaların bazılarının uluslararası alanda başarılar elde ettiğini de görüyoruz. Bu çerçevede Huawei HiSpace aracılığıyla Android tabanlı geliştirilen yerel uygulamalara öncelik vererek, bu konuda geliştirme yapan tüm yazılımcıları destekleyeceğiz. Amacımız Huawei HiSpace platformunda yerel ihtiyaçlara yönelik geliştirilmiş yerel uygulamaları da tüketicilerle buluşturmaktır.
Gartner araştırma şirketi tarafından yapılan ve 19 Mayıs 2011 tarihinde yayınlanan, 2011 yılının ilk çeyreğine ait küresel anlamda cihaz satışları adedi 427,8 milyona ulaşmış olup geçen yılın verileri ile karşılaştırıldığında bu sayının yüzde 19’luk bir artış grafiği gösterdiği söylenmektedir. Bu sayısal veriler içinde akıllı telefonlar oldukça önemli bir yer almaktadır. Geçen yılının ilk çeyreği ile kıyaslandığında akıllı telefonların satışlarında da yüzde 85’lik bir artış söz konusudur. Türkiye pazarında ise küreseldeki stratejilerimize benzer bir söylemle; yüksek maliyetleri, kullanım zorlukları, ihtiyaçları karşılamaması sebebiyle akıllı telefon ile buluşmamış kitleleri Huawei Android akıllı telefonlarıyla buluşturmayı hedefliyoruz. Performans/fiyat dengelerini alt üst edeceğimizi düşünerek akıllı telefonun ulaşılabilir bir ürün olduğunu tüm Türkiye’ye anlatmak istiyoruz. Bildiğiniz üzere Türkiye’de akıllı telefon penetrasyon oranı Avrupa ve Amerika’nın çok gerisinde. Bunda en önemli sebebin yüksek maliyet olduğunu düşünüyoruz. Bunun yanı sıra farklı üreticilerin yeni çıkan modellerini Türkiye pazarına geç getirmesi, az adette sunması ve Türkiye dinamikleri göz ardı edilerek planlar yapılmasından dolayı akıllı telefon pazarının çok da sağlıklı geliştiğini söyleyemeyiz.
Huawei Türkiye ofisimiz, bölgesel önemde bir ofis olarak aslında Türkiye’deki deneyimlerini çevre ülkelere de yansıtarak büyüyecek. Küresel anlamda da Türkiye, bölge olarak öncelikler arasına girmiş durumda ve Türkiye’ye bugüne kadar yapılan yatırımlar devam edecektir. Huawei olarak biz Türkiye’nin, Türkiye’deki iş ortaklarımızın öneminin ve özellikle artan online nüfus oranının Huawei’ye yeni fırsatlar doğuracağının farkındayız. Bu çerçevede operatör iş birlikleri ile sunduğumuz cihazlara paralel olarak geçen ay, yurt dışı ile aynı anda Türkiye’de, Huawei IDEOS ve IDEOS X5 modellerini basına tanıttık. Haziran başında da bu iki modeli tüketicilerin beğenisine sunuyor olacağız. Önümüzdeki aylarda da bu iki modele ek olarak yurt dışı ile aynı anda ürünlerimizi Türkiye’ye getiriyor olacağız.
2011’de Android işletimi ile sayıları katlanarak artan geniş kitlelere ulaşan Huawei akıllı telefonlarının yanı sıra halen artmaya devam eden data kart satışlarını ve inovasyona yönelik mobil geniş bant çözümlerini (LTE, 4G) konuşuyor olacağız. Yakın gelecekte de Türk tüketicilerin Huawei’in sağladığı M2M çözümler ve özellikle tabletin hayatımıza daha da çok girmesi ile “Connected Home” çözümleri sunuyor olacağız.