Aslan pençesine SUV dokunuşu: 2017 Peugeot 5008
Peugeot‘nun kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi 5008 yenilenen yüzü ve geliştirilen teknik değerleri ile sınıftaki çekişmeyi bir hayli artıracak gibi gözüküyor. İlk olarak yeni 3008 ile gün yüzüne çıkan Peugeot‘nun yeni tasarım yüzü ile beraber 5008 bir aile otomobili havasından kurtulup gerçek bir SUV havasıyla karşımızda duruyor.
Geçtiğimiz yıllarda binek otomobillerinin ardından Avrupa’nın en çok satan üçüncü pazarı konumumunda bulunan SUV pazarı, otomobil üreticilerinin dikkatlerinin bu segmente kaymasına neden oldu. Bu eğilim ve rekabet ile beraber tüketicilere de birbirinden güzel ve değerli modeller sunuluyor. Peugeot da bu segmente önem veren üreticilerden bir tanesi. Geçtiğimiz günlerde kullanıcılarla buluşturduğu 3008’in ardından ailenin en büyük üyesi 5008’de yenilenen yüzü ile tüketicilerin beğenisine sunuldu.
Peugeot, yeni 5008 SUV modeliyle her geçen gün daha da büyüyen kompakt SUV pazarında markanın sınıf atlama stratejisini sürdürmek, uluslararası pazarlarda başarı yakalamak ve yedi koltuklu kompakt SUV pazarında öncü olmak adına 5008’e bir hayli güveniyor. Markanın bu segmentte bulunun temsilcilerinin eski kasalarına yapılan en büyük eleştiri kompakt bir SUV’den ziyade aile minivanına benzeyen tasarım diliydi. Yeni Peugeot 5008 profilden bakıldığında güçlü ve dinamik bir görünüm sergiliyor. Önden bakıldığında geniş radyatör ızgarası krom yüzeyiyle gösterişli bir görünüm sergilerken, parlak siyah şeridi ve diğer serilerinde de yer verdiği “aslan pençesi” formundaki LED arka stop lambaları ile 5008’in artık tam olarak bir SUV özelliklerini barındırdığını söyleyebiliriz.
308 ve 3008 SUV gibi yeni 5008 SUV’da da Peugeot’nun Efficient Modular Platformu (EMP2) ve güncel Euro 6.1 motorları kullanılıyor. Yeni nesil MP2 platformu sayesinde orijinal 5008 modeline göre 95 kg daha hafif bir yapı elde ediliyor. Benzinli PureTech ve Dizel BlueHDi motor seçenekleri performans ve yakıt ekonomisi alanında başarılı değerlere sahip. Benzinli motorlarda 115 g/km’nin altında olan CO2 emisyon salınım değeri, dizel motorda ise 105 g/km’nin de altında kalıyor.
Yeni Peugeot 5008 SUV, 2,8 metrelik dingil mesafesiyle sınıfının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayacak bir değere sahip. 4,64 metre uzunluğa sahip 5008, standart versiyonundan 11 cm daha uzun. Boyut artışına paralel olarak ikinci koltuk sırası 60 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor. Sınıfındaki en geniş bagaj hacmini sunan Peugeot 5008 SUV’un yedi koltuklu kullanımda 780 litre olan bagaj hacmi beş koltuklu kullanımda 1060 litreye kadar çıkıyor.
5008’de benzinli ve dizel motorlarla manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bir arada sunuluyor. Giriş seviyesindeki 130 beygir gücündeki 1,2 litrelik PureTech motor altı vitesli manuel şanzımanla kombine ediliyor. Dizel cephesi manuel şanzımanlı 100 beygir gücündeki 1,6 litre HDi ile başlayan 5008’in, manuel şanzımanlı 120 beygir gücündeki 1,6 litre HDi motoru ile devam ediyor. 120 beygir gücündeki 1,6 litre HDi motor otomatik şanzımanla kombine edildiğinde 112 g/km CO2 salınımı gerçekleşiyor. Dizel ürün gamının tepe noktasını oluşturan 2,0 litre HDi 150 beygirlik versiyonda manuel şanzımanla ve 180 beygirlik versiyonda ise otomatik şanzımanla kullanıcılara sunulacak.
Daha önceden yine yeni 3008 ile karşımıza çıkan i-Cockpit oldukça teknolojik ve estetik bir görünüme sahip. Kompakt boyutlara sahip direksiyon simidi, konsola entegre 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğündeki dijital head-up display, yeni Peugeot i-Cockpit’in özellikleri arasında. Access, Active ve Allure adındaki temel donanım paketleri dışında GT Line ve GT versiyonları ile beraber toplam 5 farklı donanım seviyesinde satışa çıkacak olan yeni 5008, 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda gösterildikten sonra uluslararası pazarlarda 2017 yılının ilk çeyreğinde piyasaya sunulacak.