Amerika’da rekabetin üst seviyede yaşandığı bir seçim dönemi geride kaldı. Seçimin sonuçlarının anketlere ve haber sitelerinin aktardığının tam tersi şeklinde olmasıysa birçok kişinin tepkisini çekti. İnsanlar bu hatalı yönlendirmelerin faturasını Google ve Facebook’a kesti. Teknoloji devleri vakit kaybetmeden konuyla ilgili adımlar atmaya başladı.
Sahte haberler üreten internet siteleri, olmayan olayları olmuş gibi göstererek ziyaretçi çekiyor ve reklamlar üzerinden yüklü miktarda paralar kazanıyor. Bu da hem insanların yanlış bilgilenmesine neden oluyor hem de haksız kazanç elde edilmesine sebebiyet veriyor. Google‘ın yaptığı açıklamaya göre artık bu tür sitelere Google reklamları eklenemeyecek ve böylece site sahiplerinin en büyük gelir kaynaklarından biri kesilmiş olacak. Facebook ise reklam bölümünde bu tür aldatmaya yönelik içeriklere sahip sitelere yer vermeyecek. Öte yandan Facebook‘un haber akışından bu haberleri kaldıracağı yönünde herhangi bir bilgi bulunmadığını belirtelim.