Musk, resmi twitter hesabı üzerinden Tesla için belirlenen logunun ne anlama geldiğini açıkladı.
Otomobil üreticileri için kullanıcılarla buluşturulacak olan modellerin tasarımı, motor teknolojisi ve donanımları kadar çıkış noktalarında belirledikleri stratejiler de hayati önem taşır. Bir markanın yola çıkış noktasında yapması gereken en önemli aşamalardan biriyse kesinlikle akılda kalıcı bir logo oluşturmak. Markanın stratejisiyle birlikte kuruluş sürecinde anlam ifade eden ve olan akılda kalıcı bir amblem bazen sadece o markaya sempati duymak için bile yeterli olabilir.
Elektrikli otomobillerin hayatımıza girmesiyle birlikte sizlerle yeni markaların doğuşuna şahit oluyoruz ve görünen o ki olmaya da devam edeceğiz. Bu sürecin öncülerinden olan Tesla günümüzde sınıfının lideri konumunda. Menzil değerleri ve hızıyla aklımızda kalan Tesla için belirlenen logo, markanın baş harfi olan “T” ve üzerinde konumlandırılan bir çizgiden oluşuyor. İlk bakışta sadece markanın baş harfini temsil ettiği için bu logunun seçildiğini düşünebilirsiniz lakin bu kanının düşünülenin aksine olduğu Elon Musk tarafından çıklandı. Tıpkı SpaceX‘in olduğu gibi Tesla’nın logosu da New Jersey merkezli bir tasarım şirketi olan RO-Studio tarafından gerçekleştirildi. Resmi twitter hesabı üzerinden Tesla için belirlenen logonun ne anlama geldiğini açıklayan Musk; “T” harfinin elektrik motorundaki rotorlarda yer alan çubuklardan birisini, “T”nin üzerindeki ikinci çizgininse statörün (Elektrik motorundaki sabit bölüm) bir bölümünü temsil ettiğini belirtti. Musk ayrıca SpaceX’te yer alan “X”‘in de roketin yörüngesini temsil ettiğini de belirterek akıllardaki soru işaretlerini ortadan kaldırdı.
@UKPJD Similar to SpaceX, the T is like a cross section of an electric motor, just as the X is like a rocket trajectory
— Elon Musk (@elonmusk) 19 Ocak 2017