Yeşil cehennemin “en hızlısı” olmak için piste çıkıyor: SCG003S
Scuderia Cameron Glickenhaus markasının ilk seri üretim otomobili olarak Cenevre’de kullanıcılarla buluşacak olan SCG003S, omzuna bir rütbe takarak organizasyonda boy göstermek istiyor.
Scuderia Cameron Glickenhaus ismini sizlerle ilk kez geçtiğimiz ekim ayı içerisinde paylaşmıştık. SCG003 modeliyle Nürburgring‘de elde ettiği 6.42‘lik derecesiyle dünya rekoru kırma başarısı göstererek adını duyuran markanın SCG003S modeliyle ilgili açıkladığı ilk detaylar geleneksel hiper otomobil üreticilerinin ileriki süreçte zorlu bir rakiple karşı karşıya kalacağının sinyallerini içeriyordu. Nitekimde Scuderia Cameron Glickenhaus ekibinin yapmak istediği ve bunun için önümüzdeki günlerde piste çıkacağı şeyde tam olarak bu. 4.4 litre hacminde twinTurbo beslemeli motoru, üç saniyenin altındaki 0-100 değeri ve saatte 350 kilometrelik maksimum sürati değerlerine sahip SCG003S ile Cenevre’de de tüm dikkatleri üzerine çekmeyi Scuderia Cameron Glickenhaus ekibi için artık mücevherlerini sergileme zamanı yaklaşıyor. Lakin ekibin bu görmekli otomobili piste çıkarmadan önce Cenevre’ye getirmeye hiç niyeti yok.
SCG003S’in ilk olarak kesinleşen detaylı teknik özelliklerine bakalım. Tamamen el yapımı üretim yapan İtalyan Manifattura Automobili Torino tarafından üretildiği açıklanan 4.4 litre hacimli twinTurbo motorun teknik değerlerinde değişim gözlemliyoruz. Geçtiğimiz süreçte 750 beygir olarak lanse edilen motorun gücü kaynaklarda 800 beygir olarak güncellenirken açıklanmayan tork değerinin 850 Nm olduğu bilgisi veriliyor. SCG003S’in saatte 350 kilometrelik maksimum sürat değeriyle birlikte, saatte 250 kilometrelik hız ve 700 kilogramlık yere basma kuvvetiyle dünyanın en hızlı viraj alan otomobili olduğu ifade ediliyor. Performans karakterinin yanı sıra Pist, Sport, Comfort ve Yağmur modu olmak üzere sürüş modları bulunan SCG003S’in içerisinde üç adet sürücü ekranı, klima ve geri görüş kamerası gibi standart yol otomobillerinde yer verilen donanımlar da unutulmamış. Tüm bu performans ve donanımlarıyla piste çıkacak olan Scuderia Cameron Glickenhaus ekibi Porsche‘nin 918 Spyder ile elde ettiği 6:57.00‘lik Nürburgring rekorunu geride bırakarak pist içerisindeki dünyanın en hızlı yol otomobili olmayı hedefliyor. Scuderia Cameron Glickenhaus ekibi SCG003S’in yanı sıra modelin sadece pist için tasarlanan versiyonu SCG003C ile Cenevre Otomobil Fuarı’nda alıcıları etkilemeye çalışacakken Nürburgring’in en hızlı seri üretim otomobili olup olmayacağını önümüzdeki günler gösterecek.