805 beygirlik gücü ve özgün tasarımıyla Mercedes’in performans geleceğine ilk bakış: AMG GT [Video]
Mercedes-AMG ortaklığının geleceği Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobil tutkunlarının karşısına çıkıyor.
Tanıtım etkinliğinden önce ilk görselleri ortaya çıkan Mercedes-AMG ortaklığının yeni canavarı olan GT konsepti, artık teknik verileriyle karşımızda. Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında düzenlenen etkinlikte tanıtımı gerçekleştirilen konsept otomobille birlikte 50. yılını kutlayan ortaklık gelecekte de birbirinden özel işlerle kullanıcıların karşısında olacağının ilk sinyallerini veriyor. Mercedes-AMG’nin 50. yılına özel olarak tasarlanan otomobillerle aynı standda yer alan konsept, bu iki devin geçmiş ile geleceğinin en güncel temsilcisi rolünü üstleniyor. Tasarımı ve teknik değerleriyle görüntüsünün hakkını veren AMG GT konsepti aynı zamanda teknolojisiyle de Mercedes için oldukça önemli bir yerde.
Tasarım
Mercedes tarafından kokpit tasarımı saklı tutulan AMG GT konseptinin dış tasarımında günümüzde sunulan modellerine göre çok daha keskin hatların var olduğunu görüyoruz. Özellikle ışıklandırma grubu olarak önemli oranda yerini alacağı jenerasyonlardan ayrılan konseptin bu bölümünde kullanılan LED teknolojisine sahip ışıklandırmaların konumu da karakteristik duruşun yakalanmasında önemli rol oynuyor. Arka taraftaki ışıklandırma grubunun da oldukça kesin ve uzun olarak belirlendiğini gördüğümüz konseptin tasarımına sadık kalındığında tek parça olarak göreceğimiz tek parça egzoz ve karbon fiberden üretilmiş arka difizör bu versiyonun ilk bakıldığında ayrılmasını sağlayacak dış tasarım etmenlerinden olacak. Dört kapı coupe tasarımıyla Porsche Panamera‘ya rakip olarak nitelendirilen modelin özellikle teknik değerlerleri rakibinin çok ötesinde.
Motor
Mercedes-AMG ortaklığının Formula 1’de yer verdiği EQ Power+ teknolojisine sahip hibrit motor kombinasyonunun yer aldığı aracın içten yanmalı motor ayağında 4.0 litre hacimli twinTurbo V8 motor görev yapıyor. Elektrik motorunun da eklenmesiyle birlikte toplamda 805 beygirlik bir güce sahip olan model performans olarak 671 beygirlik Panamera’dan ziyade daha üst seviye olan 918 Spyder’a daha yakın duruyor. Mercedes tarafından 0-100 derecesi üç saniyenin altında olarak açıklanan konseptin üretim sürecine gelindiğinde şüphesiz en merak edilen kısımlarından bir tanesi motor teknolojileri olacak. Dört tekerlekten çekiş sisteminin sunulduğu modelde bu destek tamamen elektrikli olarak kullanımda da sürekli olarak sunuluyor. Elektrikli motor ayağıyla ilgili henüz detayların paylaşılmadığı modelin sadece elektrikli modda sunduğu menzil değeri de henüz netlik kazanmış değil. Mercedes-AMG ekibi organizasyonun ardından yakın zamanda konsept modeli üretime hazır hale getirerek rekabete yeni bir standart getirmenin planlarını yaparken otomobil tutkunları bu canavarı organizasyon boyunca fuarda canlı olarak görebilmenin tadını çıkartacak.
VİDEO