Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptlerde bugün: Tesla Model EXP
Son dönemde otomobil tasarımcılarının da radarına giren Tesla, hiper otomobil düşüncesini bu tasarımı gördükten sonra takviye ekleyebilir.
Model S, Model X ve Model 3’ten oluşan ürün gamını yakın zamanda kompakt SUV Model Y, kamyon, pickup modeliyle genişletmeyi planlayan Tesla’da Elon Musk’ın resmi açıklamasıyla roadster modelinin geri dönüşü de takvime eklendi. 0-100 değerleriyle birçok hiper otomobile taş çıkartan markanın günümüzde teknolojisinin gerisinde kalan tasarımıyla ilgili yeni hamleleri de masaya yatırdığını biliyoruz. Kokpit tasarımının baştan yaratılması adına 1998 yılından bu yana Volvo’nun iç tasarım ekibinde görev yürüten Anders Bell’i transfer eden Tesla son dönemde bağımsız tasarımcıların da kıskasınca. Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptler serimizin ilk bölümünde Peisert Design ekibi tarafından geliştirilen Roadster modeliyle gözler önüne serdiğimiz bu kıskaca bugün bir yenisi daha ekleniyor.
İspanyol tasarımcı Xabier Albizu tarafından Tesla’nın gelecekteki hiper otomobili üzerine geliştirilen Model EXP‘in proje aşamasında oldukça teknik düşünceler baz alınıyor. Tasarımı geliştirirken aerodinamik kriterleri dikkate aldığını belirten Albizu aracın ön tarafından girişi sağlanan hava akımının tamponun yanlarından alınarak gövde üzerinden tahliyesini sağlamak adına çizgilerini belirlediğini ifade ediyor. Tork vektör teknolojisiyle aracın altyapısında güç dağılım kontrolünün de sağlandığı tasarımda Tesla’nın günümüzde kullandığı ön ızgara tasarımından izleri de görmek mümkün. Tasarımının arka kısmında da oldukça tatminkar bir yapıya yer verildiğini gördüğümüz konseptte kullanılan difüzör de beklediğimiz hiper otomobil yapısından izleri taşıyor. Tasarımcı Xabier Albizu’nun SEAT, Alfa Romeo ve BMW gibi diğer tasarımlarının yer aldığı sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.
Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptler serisi
– Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen tasarımlarda bugün: 2019 Tesla Roadster
– Gerçeğe dönüşmeyi bekleyen konseptlerde bugün: Ferrari 250