Dünyanın en güçlü altı silindirli dizel motoruyla 2017 BMW M550d xDrive
Motora eklenen bir yeni turbo ile artık dört turbo desteğine sahip olan seri sınıfında dünyanın en güçlü motoruyla yoluna devam edecek.
Sınıfının en çok satan sedan otomobili konumunda olan BMW 5 Serisi çeşitlilik anlamında da boyutsal anlamda da genişlemeye devam ediyor. Ekim ayının ilk yarısında yeni yüzüyle karşımıza G30 koduyla çıkan yeni nesil 5 Serisi ilk M performans rozetini 2016’nın son günlerinde M550i xDrive ve 530e iPerformance modelleriyle almıştı. Bu güne kadar sadece sedan formuyla karşımıza çıkan yeni serinin Touring (station wagon) M versiyonunu da ekleyen BMW, M5 öncesi aileye son üyeyi de dahil etti. BMW’nin tri-turbo destekli dizel motora yaptığı bir yeni turbo takviyesiyle altı silindirlililer arasında dünyanın en güçlü dizel motoruna sahip şekilde asfalta inen BMW M550d xDrive donanım bazında alıştığımız M paket parçalarını barındırıyor.
M’in klasik güzelliği: Donanım
BMW’nin geçtiğimiz dönemde tanıttığı yeni nesil M performans parçalarıyla bürünen M550d xDrive’da’ın dış kısmında özel aerodinamik paket bulunuyor. Bu pakette; ızgara, ön ve arka tampon, marşpiyeller, difüzör, egzozlar, fren kaliperleri, 19 inçlik jantlar (opsiyon olarak 20 inç satın alınabiliyor), aynalar tamamen bu donanıma özgü şekilde geliyor. Tasarım anlamında karakterini yeni 5 Serisi ile birlikte gelen far grubuyla ortaya koyan M550d xDrive’ın hatlarının başarılı bir şekilde SW kasasına yapılandırıldığını görüyoruz.
Aracın içerisine girdiğimizde direkt olarak ışıklandırılmış M550d kapı çıtaları gözümüze çarpıyor. Deri koltuklara oturup direksiyonun başına geçtiğimizdeyse bolca alüminyum ve alcantara parçalardan oluşan kokpit bizleri karşılıyor. M paketin olmazsa olmazı olan F1 pedallı M sport direksiyon size standartların dışında bir araçta olduğunuzu hissettirecek ilk parçalar arasında. Aracı standart beş serisinden ayıran bir diğer bölümse elektronik sürücü ekranı. M departmanı tarafından güncellenen ekranda çok daha tatminkar ve agresif bir yapı kullanılıyor. M550d xDrive’da altı adet sürüş modu sunuluyor. Bu modlar; Eco Pro, Konfor, Sport+, Sport Bireysel ve Adaptif (sürücünün kullanım karakterini analiz edilerek tüm dinamikler otomatik olarak şekilleniyor.) olarak belirleniyor.
+1 ile sınıfında dünyanın en güçlüsü: Motor – Altyapı
Motor üzerinde yapılan geliştirmelere gelmeden evvel M paket dahilinde aracın sürüş dinamiklerinde yapılan değişimlere de ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Araç bir XDrive rozeti taşıdığı için haliyle dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak geliyor. Buna ek olarak adaptif M Sport süspansiyonlarla normal seriden 10 milimetre daha alçak olan M550d xDrive’da aktif direksiyon sistemi de sunuluyor. Bu sistemin özellikle dönüş çapı ve virajlarda oldukça önemli olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.
Touring versiyonuyla birlikte sedan formuyla da satın alınabilecek olan M550d xDrive’ın final bölümünde en önemli özelliklerinden birisi belki de en önemlisi olan motora yakından baktığımızda yerini aldığı versiyondan 19 beygir ve 20 Nm daha güçlü ve yüzde 11 oranında daha az karbon salınımı ve tüketim yaptığını görüyoruz. BMW’nin TwinPower teknolojisin kullanıldığı 3.0 litrelik altı silindirli yeni nesil bu motor toplamda 400 beygir (4,400 devirde) güç ve 760 Nm tork (2,000-3,000 devirde) üretiyor. Motorun verilen karma tüketim değerlerine baktığımızda sedan versiyonda 5,9 litre touring versiyonundaysa 6,2 litre olduğunu görüyoruz. Elektronik 250 km/s hızla sınırlandırılan maksimum hız değerleriyle birlikte sedan 4.4 saniye touring ise 4.6 saniyede 0’dan 100’e hızlanmasını tamamlıyor.
Sekiz ileri Steptronic şanzımanla yere aktarılan bu güç değelerlerinin elde edilmesinde haberimizin başında da bahsettiğimiz gibi motora eklenen bir adet turbonun etkisi büyük. Artık yoluna dört turbo desteğiyle devam edecek olan bu versiyonda iki yüksek iki düşük basınçlı turbo sistemi bulunuyor. Henüz resmi bir fiyat açıklaması bulunmayan M550d xDrive ailesinin Avrupa satıi fiyatlarının önümüzdeki hafta açıklanacak.