LG’nin akıllı robotları Güney Kore’nin en büyük havaalanında göreve hazır
LG’nin yeni akıllı robot serisi, Güney Kore Incheon Uluslararası Havaalanı’nda (IIA) görevine başladı. 21 Temmuz’dan itibaren resmi olarak havaalanında kullanmaya başlanan Havaalanı Rehber Robotları ve Havaalanı Temizlik Robotları, geçtiğimiz şubat ayında ilk denemelerine başlamıştı. Güney Kore’ye gelen ve Güney Kore’den ayrılan yolcuların aşina olduğu rehber robotlar, havaalanı içinde dolaşarak ziyaretçilere bilgi sağlayıp yardımcı oluyor. LG’nin temizlik robotları ise alanı temiz tutmak için her zaman hazır bir şekilde bekliyor.
LG’nin Havaalanı Rehber Robotu, yolculara havaalanında en çok kullanılan dört dil üzerinden (İngilizce, Çince, Japonca ve Korece) sesli yanıt vererek yardım ediyor. Robot, havaalanının merkezi sunucusuna bağlanarak uçağa biniş zamanları, restoranların ve dükkanların yerleri ile diğer birçok konu hakkında bilgi sağlayabiliyor. Biletinizi kolay bir şekilde tarattığınızda, uçağa biniş saati, kapısı ve hatta gideceğiniz yerin hava durumu hakkında ayrıntılı bilgiye kolayca ulaşabilmenizi sağlıyor. Bu robot, yürüme sürenizi de hesaba katarak, kapıya tahmini varış sürenizi hesaplayabiliyor ve havaalanı içinde gitmek istediğiniz yere kadar size eşlik edebiliyor. Havaalanı Temizlik Robotu, LG HOM-BOT’un güçlü temizlik performansını, otonom yol bulma becerisini ve nesneleri algılama yeteneğini kullanarak bunları ticari ve halka açık bir ortama uyarlıyor. Bu robot en çok temizliğe ihtiyaç duyulan alanları belirleyerek bunları veri tabanında saklıyor ve bu alanlara gidebilecek en etkili rotaları belirliyor. LG, bu havaalanı robotları ile gelecekte ticari robot faaliyetlerini geliştirme ve genişletme girişimine verdiği önemi de net bir şekilde ortaya koyuyor