reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes, BMW ve Audi alıcılarını hedef alan 2018 Genesis G70’in öne çıkan özellikleri

İlk olarak Amerika’da sahne alacak olan G70, Genesis’in Almanya merkezli devlere yeni kozu olma özelliğini taşıyor.

Resmi tanıtımı öncesinde ilk görselleri sızan Genesis G70 tüm detaylarıyla Alman devlerini hedef alarak tanıtıldı. Genesis’in ben “Alman otomobilinden başka kullanmam” diyenleri doğrudan hedef olarak seçtiği G70, performans değerleriyle bu iddiayı karşılayabileceğinin mesajını verirken tasarım detaylarıyla bunu destekliyor. Üç farklı motor seçeneğiyle dikkat çekmeyi başaran G70’in ilk gösterimi Aralık ayında kapılarını açacak olan Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında Amerika’da gerçekleştirilecek.

Önemli olan iç güzelliği mi?: Ebatlar – Tasarım – Donanım

Performans sedanı kategorisinde yer alan Genesis G70’i aklımızda canlandırabilmek adına ilk adımda buradaki değerlerine bakmakta fayda var. Toplam uzunluğu 4.685 milimetre, genişliği 1.850 milimetre, yüksekliği 1.400 milimetre olan aracın aks mesafesiyse 2.835 milimetre olarak paylaşıldı. KIA Stinger ile benzer diyebileceğimiz bir platform üzerine kurulan aracın tasarımı üzerine de bir iki kelime söylemeden geçmeyelim. Uzun kaputlu yapısıyla güçlü bir kimliğe sahip olan G70, farklı renklerle kombine edilebilen ızgara çerçeveleri, devasa ızgarası ve özgün LED gündüz farlarıyla ister istemez bir fark ortaya koyuyor. Arka bölümünde de doygun bir tasarımın kullanıldığı araçta çift çıkışlı büyük egzozlar ve ön ızgara çerçevelerini tamamlayan difüzör, Genesis ekibinin çok güvendiği tasarımın bütünselliğini sağlıyor. Dışarısında on farklı renk kombinasyonu bulunan G70’de bu seçenekler; platinyum gümüş, karbon metal, misket beyazı, titanyum siyah, yarış ve stil grisi, lapis mavisi, asil mavi, keskin kırmızı ve koyu kahve olarak değişiklik gösteriyor.


Genesis G70’in dış bölümündeki dikkat çeken tasarımını içeride devam ettirdiğini de söylemek isterdik lakin bu, kendisine rakip olarak seçtiği markalara oranla pek mümkün değil. Standart versiyonlarında boyutu 8 inç olan MirrorLink, Apple CarPlay ve Android Auto destekli multimedya ekranla gelen araçta Lexicon ses sistemine yer verilmiş. Direksiyon arkasındaki sürücü ekranıyla geleneksel hatları koruyan G70’in, Audi, Mercedes ve BMW’nin kokpit yapılarına oranla bir adım geriden geldiğini görebiliyoruz. Elektronik destek üniteleriyle günümüzün ve sınıfının ihtiyaçlarını karşılayan araçta çarpışma önleme asistanı, otoban sürüş asistanı, kör nokta uyarı sistemi, sürücü yorgunluk algılama ve uyarı gibi ekipmanlar yer alıyor ki Genesis tüm bu ekipmanlarla birlikte aracının çarpışma önlemede en yüksek skoru elde edebileceğinden fazlasıyla emin.

Sol şeritlere devam: Motor – Performans

Satışları 2018’in ilk çeyreğinde başlayacak olan G70 ilk başta belirttiğimiz gibi üç farklı motor seçeneğine sahip. 3.3 litre twin-turbo V6 benzinli, 2.0 litre sıralı dört silindir benzinli ve 2.2 litre sıralı dört silindir dizel olmak üzere şekillenen bu seçeneklerin tepesindeki değerler 365 beygir güç ve 510 Nm tork ve 4,7 saniyelik 0-100 olarak veriliyor. Diğer seçeneklerse; 2.0 litrelik benzinli 254 beygir 352 Nm tork, 2.2 litrelik dizel 201 beygir 440 Nm tork güç üretiyor. Genesis G70’in satış fiyatları gösteriminin yapılacağı Los Angeles’ta kendisini gösterecek.

İLGİLİ HABERLER