Açıklanan Türkiye fiyatları ve öne çıkan yeni özellikleriyle 2017 Subaru XV
Subaru’nun önümüzdeki sekiz yıl boyunca kullacağı küresel platformuna sahip olan ilk model olan 2017 Subaru XV, Türkiye’de satışa sunuldu.
İlk kez 2012 yılında Subaru’nun ürün yelpazesine dahil olan XV, beş yıllık zaman zarfının ardından en büyük geliştirmesini almış şekilde Türkiye’de yollara çıkıyor. Aynı zamanda Subaru’nun 2025’e kadar tüm araçlarında kullanacağı global altyapı mimarisinin kullanıldığı ilk model olan XV güvenlik, yol tutuş ve elektronik destek sistemleri açısından da önemli iyileştirmeler kazandı. Otonom sürüşe giden yolda da gereken altyapıyı sağlayacak olan bu platformun aracın sürüş dinamiklerine ciddi oranda etki ettiğini ifade eden Subaru, XV’yi 1.6 litrelik benzinli motor ve simetrik sürekli dört çeker sistemiyle sunmaya devam ediyor. Markanın diğer modellerinde de görmeye alışık olduğumuz EyeSight sürüş destek teknolojisi de yeni XV’nin değişilmez parçaları arasında.
Yeni platform neler getiriyor?
Yeni jenerasyonuyla birlikte yepyeni bir platforma kavuşan XV’den artık sürüş dinamikleri bazında çok daha iyi bir deneyim beklememiz normal. Subaru’nun kağıt üzerinde paylaştığı bilgilere göre araçta, sürüş keyfi ve güvenliğini artırmak amacıyla direksiyon ve pedal tepkisi, gürültü ve titreşim izolasyonu alanlarında önemli düzenlemeler yapılmış. Ek olarak zamanda XV’nin arazi performansını iyileştirmek adına X-Mode sürüş modu kullanıcılara sunuluyor. Yerini aldığı jenerasyona göre gövde ve şasinin sağlamlığını açısından neredeyse iki kat daha iyi olan araçta süspansiyon sistemi de daha iyi bir sürüş adına elden geçirilmiş. Sürüş dinamiğine etki eden en büyük elektronik parçaysa şüphesiz aktif tork iletim sistemi.
Donanım
Baktığımız Subar XV’nin Türkiye pazarında Xtra, Xtreme ve Xclusive olmak üzere 3 farklı donanım seçeneğiyle sunulduğunu görüyoruz. Tüm versiyonlarında, EyeSight sürüş destek teknolojisi, geriye katlanabilir pedal sistemi, X-Mode ve aktif tork iletim sistemi standart olarak sunuluyor. Kokpit bölümünde de günümüz gerekliliklerini barındıran XV’de Apple Car Play fonksiyonlu yeni 8 inçlik dokunmatik ekran ve 6.3 inçlik çok fonksiyonlu bilgi ekranı ilk adımda gözümüzden kaçıyor. Elektronik destek kısmındaysa; çarpışma önleyici frenleme, çarpışma önleyici gaz kontrölü, adaptif hız kontrolü, şerit takip ve uyarı, şeritte kalma asistanı ve dengeli sürüş uyarısı gibi fonksiyonlarıyla sürücünün en büyük yardımcıları arasında yer alacak. Renk seçeneklerine “Sarp Gri” ve “Günışığı Turuncu” adında iki yeni seçenek eklenen model bu renkler haricinde toplam dokuz renk opsiyonu tercih edilebilecek.
Motor-Fiyat
İlk başta bahsettiğimiz gibi Subaru, XV’nin tüm versiyonlarında 1.6 litrelik Boxer benzinli motor kullanmaya devam ediyor. 114 beygir güç ve 150 Nm tork sunan bu motorla birlikte aracın ortalama yakıt tüketimi 6,4 litre/100 km olarak paylaşılıyor. Tork konvertörlü otomatik şanzımanla kombin edilen bu motor XV’yi 0’dan 100’e 13,9 saniyede eriştirirken maksimum 175 km/s hıza çıkartabiliyor. Aracın donanımlarına göre paylaşılan fiyatlarıysa şu şekilde;
1.6 litre benzinli – Xtra – 114.900 TL
1.6 litre benzinli – Xtreme – 124.900 TL
1.6 litre benzinli – Xclusive – 149.900 TL