Bitcoin ya da benzeri sanal para birimlerini çıkarmak için kurulan sistemler, çok yüksek miktarlarda elektrik kullanıyor. Bu yüzden kurulan sistemlerin kar hesapları elektrik harcamasına bağlı olarak hesaplanıyor. İlginç bir fikir üzerinden gerçek olan süreç ise Tesla otomobilin bagajını sanal para madenciliği için kullanılabilir haline getiriyor.
Elektrikli otomobil pazarının büyük ismi Tesla, Model S ile Model X’i satan kullanıcılara kendi süperşarj istasyonlarında ücretsiz şarj imkanı tanıyor. 1 Ocak 2017 ve öncesinde satılan araçlar için geçerli olan bu durum, Model S ya da Model X sahibi olmayı oldukça avantajlı hale getiriyor. Bu ücretsiz planı daha sonra yıllık 400 kWh şarj seviyesine çeken şirket, bu konuyla alakalı ilginç bir haberle gündemde bulunuyor. Facebook’da yer alan Tesla Owners Worldwide grubunda ortaya atılan fikir sonrası bir sürücü, Model S aracının bagajına sanal para madenciliği için sistem kuruyor. Bu sistemi Bitcoin değil diğer “altcoin” madenciliği için oluşturan adam, şirketin sunduğu ücretsiz elektrik ile masrafsız bir sistem oluşturmuş görünüyor. Yapılan tahmini hesaplamalara göre günde 57.6 kWh elektrik çeken bu sistem, söylendiği kadarıyla Model S’in 278 km menziline eş değer elektrik harcıyor. Kaba bir hesapla otomobili bir hafta kullanabilecek kadar elektrik sanal para çıkarmak için sadece bir günde kullanıyor.
Tesla Model S ile sanal para madenciliği
Model S’in bagajına madencilik için sistem kuran kişinin hangi programa dahil olduğu bilinmiyor. Eğer adam sınırsız süperşarj programına dahilse elektrik kullanımı konusunda limit yok. Ancak araç 1 Ocak 2017’den sonra satın alınmış ise kurulan sistemin sadece 7 günde 400 kWh limitini doldurabileceği belirtiliyor. Yani süreç sadece eski Model S ile Model X sahipler için mantıklı görünüyor. Peki bu sistem gerçekten karlı mı? Yine yapılan hesaplamalara göre böyle bir kurulum eğer Ethereum için yapılırsa aylık 675 dolar getiri sağlayabilecek potansiyeli barındırıyor. Tabi bu hesap Ethereum’un sürekli yükseleceği tahmin edilerek yapılıyor. Aylık 675 dolarlık gelirin aracın aylık taksitini ödemeye yeterli olabileceği de dikkat çeken detaylar arasında. Yani bagajda sanal para çıkarmak aracı adeta bedava hale getiriyor.
Ancak sistem için birçok soru işareti mevcut. İlk olarak madencilik sistemleri çok yüksek ısı oluşturuyor. Süperşarj istasyonlarında madencilik için şarjda bırakılacak bir otomobilin inanılmaz büyük risk oluşturacağı düşünülüyor. Ayrıca sistemi aracın bagajına kurmak da yolculuk sürecinde çok güvenli görünmüyor. Sonuç olarak böyle bir sistem sırf elektrik ücretsiz diye mantıklı mı? Elbette değil. Ayrıca sistemin yüzde 100 çalıştığına dair kesin bir kanıtımız da bulunmuyor. Bu projeyi siz nasıl buldunuz?